افتتاح رسمی دو پروژه مهم آبفا خوزستان در بندر ماهشهر

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان از بهره برداری از دو پروژه مهم شرکت آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر خبر داد.

محمدعلی صنیعی نژاد در گفتگو با خرنگار مهر گفت: فردا سه شنبه ۲۷ آذر مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی و سیستم فیلتراسیون تحت فشار آب شرب مردم ماهشهر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با توجه به توسعه شهر و نیاز به آب با کمیت و کیفیت مطلوبتر، افزایش ظرفیت مخازن ذخیره و فیلتراسیون ماهشهر علی رغم کاهش اعتبارات آبرسانی به عنوان یک طرح مهم و حیاتی در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت فیلتراسیون آب ماهشهر ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه روز بود، اظهار کرد: در این طرح ۵ دستگاه فیلتر آب تحت فشار هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ مترمکعب در ساعت به بهره برداری می رسد که مجموعا ظرفیت فیلتراسیون آب شرب ماهشهر را به ۴۷ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا می دهد که این امر تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی آب شرب مردم خواهد داشت.

صنیعی نژاد هزینه نصب و اجرای این فیلترها را یک میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از فیلترهای جدید آب شرب مطلوب و استاندارد ۷۵ درصد از مشترکین موجود در سطح ایستگاه ماهشهر صنعتی تامین می گردد.

وی در خصوص جزئیات مخزن ذخیره آب ماهشهر نیز بیان کرد: برای بهره برداری از مخزن جدید که ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارد حدود یک میلیارد ریال هزینه شده است و با افتتاح آن ظرفیت ذخیره سازی آب شرب ماهشهر از ۱۸ هزار مترمکعب به ۳۸ هزارمترمکعب افزایش می یابد.

رییس هیئت مدیره آبفای استان دستاوردهای اجرای این طرح را افزایش ظرفیت ذخیره آب شرب شهر ماهشهر متناسب با نرخ رشد جمعیت و پوشش دادن نیاز آبی شهر در زمان نوسانات ساعتی مصرف آب، ایجاد تعادل در شبکه توزیع عنوان کرد.