نمایندگان خوزستان برای استعفا ۳ دلیل مهم داشتند

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم خوزستان برای استعفا سه دلیل مهم داشتند که یکی انتقال آب کارون، مشکلات تنفسی و در نهایت لایحه بودجه ۹۳ است.

سید شکرخدا موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سه علت بسیار مهم نمایندگان خوزستان را وادار به استعفا کرد و چاره‌ای برای ما باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: نخستین مسئله بحث انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌ کارون به اصفهان است و چون در بودجه ردیفی برای انتقال آب در نظر گرفته بودند اعتراض کردیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارون باعث وحدت و انسجام مردم از سرچشمه تا دهانه خلیج فارس است تصریح کرد: ابتدا باید حق مردم خوزستان از آب کارون داده شود و بعد نوبت به جاهای دیگر برسد.

وی دومین دلیل استعفا را بی‌توجهی به مشکلات تنفسی مردم خوزستان بیان کرد و گفت: در دوره‌ای که حدود ۳۰ هزار نفر از مردم خوزستان دچار مشکلات تنفسی شدند متاسفانه وزیر بهداشت با بی‌توجهی حتی حاضر نشدند سفری به خوزستان داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه سومین دلیل مربوط به لایحه بودجه ۹۳ است عنوان کرد: در لایحه بودجه ۹۳ در حق خوزستان و مردم این دیار ظلم و بی‌انصافی بسیاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه ۹۳ میزان اعتبارات عمرانی خوزستان از ۹۰۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد کاهش یافته است یعنی چیزی نزدیک به ۴۵ درصد کاهش بودجه برای خوزستان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعد از مشاهده ظلم‌های این چنینی که در حق خوزستان شده است با وجود اینکه می‌دانیم راهکار استعفا نیست اما چاره‌ای برای ما باقی نگذاشتند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که بعد از استعفا، رئیس مجلس با نمایندگان خوزستان برگزار کرد گفت: در جلسه‌ای با لاریجانی و مصباحی مقدم قرار بر این شد که بخشی از بودجه‌ای که برای مناطق محروم کنار گذاشته شده است به خوزستان تعلق بگیرد.

موسوی با بیان اینکه نمایندگان خوزستان از نظر قانونی استعفا داده‌اند گفت: روال استعفا طولانی است و ابتدا باید توسط رئیس مجلس پذیرفته و وارد کمیسیون شود، بعد از دفاع و شنیدن دلایل نمایندگان خوزستان وارد صحن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استعفا نمایندگان تاثیر مثبتی داشته است عنوان کرد: محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یک مصاحبه گفت که نفت متعلق به خوزستان است و جنگ در خوزستان بوده است و همین اعتراف برای ما برد است.