کشت ۳۶ هزار تن شلتوک در شادگان

خورنا: رئیس اداره جهاد کشاورزی شادگان از کشت ۳۶ هزار تن شلتوک این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان از کشت ۳۶ هزار تن شلتوک این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های جهاد کشاورزی از کشاورزان شهرستان شادگان و بارندگی‌های صورت گرفته، خوشبختانه امسال کشت شلتوک نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: در این زمینه مسئولان استان نیز با تامین نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان شادگانی، آنان را مورد حمایت قرار دادند و البته در خصوص تامین آب مورد نیاز و مکفی کشاورزی این شهرستان نیز در تلاش هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است و این امر را مدیون تعامل بین کشاورزان و جهاد کشاورزی هستیم.

وی با بیان برخی مشکلات پیش روی بخش کشاورزی شادگان عنوان کرد: کمبود و شوری آب مهمترین دغدغه کشاورزان است که در این زمینه بارها مسئله را به مسئولان شهرستان و استان گفته‌ایم.

مطرودی ابراز امیدواری کرد در صورت رفع این مشکل چندین ساله شاهد افزایش کشت دیگر محصولات به ویژه سبزی و صیفی‌جات نیز در مزارع و اراضی کشاورزی شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شادگان همچنین ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی کشاورزی رایگان برای کشاورزان از اقدامات مطلوب این اداره است که هر از گاهی صورت می‌پذیرد و این قشر را با تناوب کاشت محصولات و نکات به روز در بخش کشاورزی از طریق کارشناسان مربوطه آشنا می‌کند.