سکون در حوزه فرهنگ برای هر جامعه‌ای به معنی مرگ است

خورنا: نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و ملاثانی با اشاره به اینکه نباید در حوزه فرهنگ دچار سکون شویم گفت: سکون برای هر جامعه‌ای به معنی مرگ است و در استانی مثل خوزستان که انقلابی نمونه در کشور داشته است باید حرکت، تلاش و فعالیت وجود داشته باشد.

سید شکرخدا موسوی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی اهواز برگزار شد اظهار کرد: رحمان فلاحی طی سالیان گذشته با وجود مسائل و مشکلات فراوان موفق عمل کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای محمد تقی‌زاده ادامه داد: ما نماینده‌های مجلس پشت سر مدیران هستیم و در همه زمینه یاری رسان خواهیم بود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و ملاثانی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خوزستان در طی سالیان گذشته دستخوش مشکلات فراوانی شده است که بخش از این مشکلات به دلایل تاریخی و بخشی هم به لحاظ بی‌توجهی به این استان بود.

وی با اشاره به اینکه نباید در حوزه فرهنگ دچار سکون شویم اذعان کرد: سکون برای هر جامعه‌ای به معنی مرگ است و در استانی چون خوزستان که انقلابی نمونه و بی‌بدیل در کشور داشته است باید حرکت، تلاش و فعالیت وجود داشته باشد.

موسوی خاطر نشان کرد: تلاش و مجاهدت، ترکش‌ها و سنگ‌هایی را به دنبال خواهد داشت اما باید این عواقب را به جان بخریم و چند برابر گذشته تلاش و جهاد کنیم.

وی بر لزوم حمایت از مسئولان استانی از هر فکر و جناحی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در خوزستان هنگام انتقال دولت‌ها کدورت‌هایی به وجود می‌آید که باید این اختلافات را کنار بگذاریم و با وحدت بر مشکلات چیره شویم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و ملاثانی بر کاهش جمعیت دانش آموز در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: علاوه بر تاثیر کاهش جمعیت بر افت تعداد دانش آموزان، محرومیت تعداد زیادی از دانش آموزان از تحصیل به دلیل فقر و عدم وجود امکانات نیز تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: این کاهش تعداد دانش آموزان باید به صورت دقیق بررسی و تجزیه و تحلیل شود و تنها به کاهش جمعیت کشور نسبت داده نشود.

موسوی عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه و آبادانی کشور را نباید نادیده گرفت و اگر این حوزه فعال شود همه کشور تقویت خواهد شد.