کاهش تعداد دانش‌‌آموزان یک زنگ خطر است

خورنا: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: افت تعداد دانش‌آموزان یک زنگ خطر است که بعد از ۲۰ سال ۷ میلیون دانش‌آموز کاهش یافته است.

آیت‌الله محسن حیدری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی برگزار شد اظهار کرد: زحماتی که رحمان فلاحی چهار سال گذشته در بهبود وضعیت تعلیم و تربیت استان متحمل شدند قابل تقدیر است.

وی ضمن تبریک به محمد تقی‌زاده ادامه داد: این جابجایی و چرخش مدیریت در این چند سال در نظام ما نهادینه شده است که تجربه‌ای گران در زمینه استفاده از سلایق مختلف است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه متناسب با جابجایی مناصب چالش‌هایی به وجود می‌آید تصریح کرد: مدیران ما باید به دور از چالش‌ها و با رعایت موازین نظام اسلامی، احترام به خون شهدا و پیروی از آرمان‌های امام راحل جلوی تهدیدات و خطرات را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: مدت هشت سال است که با توافق حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پروش در استان‌ها تشکیل شده است.

حیدری اضافه کرد: در خوزستان هم متناسب با سایر نقاط کشور این ستاد کار خود را آغاز کرد و فعالیت‌های خوبی از جمله طرح معراج، ولایت و… را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور و ۸۸۰ هزار دانش‌آموز در خوزستان مشغول به تحصیل هستند که در مقایسه با دهه ۷۰ که تعداد دانش‌آموزان ۱۹ میلیون نفر بود کاهش محسوسی داشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این افت تعداد دانش‌آموزان یک زنگ خطر است که بعد از ۲۰ سال هفت میلیون دانش‌آموز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعداد دانش‌آموزان ناشی از پیگیری سیاست کاهش جمعیت است اذعان کرد: براساس آمار در صورت ادامه دادن به این مسئله در سال ۱۳۹۵ نرخ رشد جمعیت در کشور به صفر می‌رسد و تا ۳۰ سال دیگر جمعیت ایران به ۴۵ میلیون نفر کاهش می‌یابد.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت یک درصد است عنوان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت کشور است و در صورت ادامه این سیاست منفی در سال‌های آینده خبری از جامعه پویا و رشد علمی بالای کشور نیست.

وی خاطر نشان کرد: هر ایرانی موظف به تجدید نظر در این سیاست غلط است و معلمان که بازوان فرهنگ سازی در جامعه هستند باید بار سنگین نهادینه کردن افزایش فرزندان را به عهده بگیرند.