دوران آمارهای کاذب تمام شد

خورنا: معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوران ارائه آمارهای کاذب به سر آمده است گفت: دوران آمارهای کاذب تمام شد.

حمیدرضا کفاش در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی اهواز برگزار شد اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش بسیار دشوار است و جز عاشقان، افراد دیگری در این عرصه وارد نمی‌شوند.

وی جابجایی در آموزش و پرورش را عرضی دانست و تصریح کرد: همه ما در هر سمتی که قرار داشته باشیم افتخارمان معلمی است و مسئولیت در رده‌های مختلف مدیریت وزارت آموزش و پرورش سردوش و ستاره‌های موقتی هستند که برای مدت زمان کوتاهی بر دوش ما نهاده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش مدیریت و نظارت از پایین به بالا است اذعان کرد: معلمان و مدیران مدارس هم مانند وزیر آموزش و پرورش تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر و تحولات در دولت تدبیر و امید عقلانی و مدبرانه است اظهار کرد: تغییر و تحولات به معنی ناکارآمدی گذشتگان نبوده بلکه به هر حال اتفاقی روی داده و دولت تغییر پیدا کرده و مردم نیز انتظار تغییر و تحول را دارند.

کفاش درخواست خود را از تشکل‌های سیاسی و افراد ستاد انتخاباتی روحانی اینگونه بیان کرد: تا آخرین لحظه، با عزت نفس، بزرگواری و به دور از انتظارات نا‌به جا مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان را یاری کنید تا فصل جدیدی در این حوزه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است بر تکریم مقام معلم تاکید کرد و گفت: همواره باید شایستگی و توانمندی معلمان را مورد توجه قرار داد و با متانت و ادب با آن‌ها برخورد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان بازنشسته دریایی از تجربه و توانمندی هستند عنوان کرد: ما از معدود کشورهایی هستیم که فرهیختگان را بازنشسته می‌نامیم در صورتیکه افراد بازنشسته، چهره‌های مجربی هستند که تجارب آن‌ها باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: معلمان بازنشسته انتظار ورود به سیستم اجرایی را ندارند اما می‌خواهند که حرف آن‌ها در اتاق‌های فکر و اندیشه شنیده شود و تجارب طول خدمت آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

کفاش با اشاره به اینکه تکریم معلمان بازنشسته احترام به ارزش‌ها است اظهار کرد: آن‌ها رازهای نا‌گفته‌ای دارند که در اتاق‌های فکر می‌توانند در اختیار نیروهای جوان قرار دهند.

وی اضافه کرد: بهتر است به جای برخوردهای چکشی و حذفی با افراد بازنشسته و با تجربه، اجازه ورود به میدان را به آن‌ها بدهیم.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همکاران خود در اداره کل را از بین کسانی انتخاب کنید که به نوکری معلم افتخار کنند.

وی در این خصوص اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش محل رفت و آمد معلم و گوش کردن به حرف‌های وی است، کسانی که این اعتقاد را ندارند باید جای خود را به کسی بدهند که معلم را تکریم می‌کند.

کفاش با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید روش دولت گذشته را پیش نگیریم عنوان کرد: از شایستگان همه جناح‌های سیاسی کشور باید استفاده کرد، چرا باید در هر زمانی تنها ۵۰ درصد نیروهای شایسته و کارآمد مورد استفاده قرار بگیرند؟

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت انسان‌های متعهد، شایسته، بزرگ و متعهد به نظام است تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش محل انسان‌های کوچک و کوته‌بین نیست بلکه افراد بزرگ باید به کار گرفته شوند و رفت و آمد داشته باشند.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: عدم استفاده از افراد شایسته جناح‌های دیگر، ظلم و عامل عدم توسعه استان است، اینکه افراد شایسته‌ای به خاطر کاسبی برخی افراد قدرت طلب خانه‌نشین شوند حرکت درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش نکته‌ای بسیار مهم است خاطر نشان کرد: از این به بعد ما از شما آمار نمی‌خواهیم تا به خاطر رقابت کاذب دو تا صفر جلوی اعداد و ارقام بگذارید بلکه کیفیت کار مهم است و دوران ارائه آمارهای کاذب به سر آمده است.

کفاش با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید کیفیت بخشی است ادامه داد: داشتن یک مدرسه قرآنی که یک قاری معتقد به نظام را تربیت کند بهتر از ۵۰۰ تابلوی دارالقرآن است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مشارکت در آموزش و پرورش بسیار مهم است تصریح کرد: بحث استفاده از مشارکت‌های خارج از آموزش و پرورش که مشارکت فکری در راس آن قرار دارد بسیار جدی است.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اولیا و مربیان مدارس که تنها به دنبال پول جمع کردن باشد مشارکت نیست، ما سطح مشارکت را پایین گرفته‌ایم و ضعیف تعریف کرده‌ایم.