راه‌اندازی ۲۲ مرکز تحقیقاتی در اهواز

خورنا: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از راه‌اندازی ۲۲ مرکز تحقیقات در اهواز خبر داد.

مصطفی فقهی در نشست خبری هفته پژوهش که ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: عمده تحقیقات و و پژوهش‌های ما در دانشگاه در حیطه سلامت است.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک پژوهشکده سلامت در استان مشغول به فعالیت است و در تلاش هستیم که پژوهشکده دیگری را به ثبت برسانیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: هدف از انجام تحقیقات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه خدمات آسان و بهینه به بیماران است.

فقهی از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات در استان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه یکی از ۹ آزمایشگاه جامع موجود در کشور بوده و همچنین مرکز تحقیقات و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی از دیگر مراکز تحقیقاتی در استان است.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری و پژوهش بسیار وسیع و گسترده است افزود: توسعه و رشد فناوری دارویی مبنای کار ما در این حوزه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: ارزیابی دانشگاه‌ها یکی از شاخصه‌های مهم در عرصه تولید دانش محسوب می‌شود.

این مسئول از رشد ۲۵ درصدی مقالات پژوهشی و تحقیقاتی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری ۷۱۴ مقاله پژوهش در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است همچنین ۵۵ کنگره و کارگاه برگزار کردیم که نسبت به سال گذشته سیر نزولی داشته است.

فقهی در ادامه به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از روز شنبه ۲۳ آذرماه در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار خواهد شد و تا روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه از دستاوردهای پزوهشی دانشگاه جندی شاپور اهواز رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: همچنین در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه به مناسبت هفته پژوهش همایشی در دانشگاه برگزار خواهد شد که مهم‌ترین برنامه‌های آن ارائه گزارش از عملکرد سال ۹۱، دورنمای سال آینده و تجلیل از محققان است.

فقهی از وجود ۶۰۰ طرح تحقیقاتی در دانشگاه جندی شاپور خبر داد و گفت: عمده اعتبار پژوهشی از دانشگاه تامین می‌شود اگر چه بودجه سال جاری دانشگاه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رتبه دانشگاه در سطح کشور هفتم است افزود: اعتقادی به مقایسه کردن دانشگاه‌ها نداریم چرا که وزارت تمام دانشگاه‌های کشور را به یک شکل با هم مقایسه می‌کند این در حالی بوده که بودجه دانشگاهی تهران قابل قیاس با سایر دانشگاه‌ها نیست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه داد: از سال ۸۹ سعی کردیم که اغلب تمرکز خود را بر روی پروژه‌های جامع همچون ریزگرد‌ها، آلودگی هوا، بیماری‌های عفونی، دیابت، کبد، هپاتیت قرار دهیم.

وی در پایان از کسب مقام بر‌تر مجله می‌کو بیولوژی دانشگاه در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین مرکز تحقیقات زیست محیطی دانشگاه در جشنواره رازی به عنوان بر‌ترین مرکز شناخته شد.