صنعت داروسازی خوزستان بیمار است/ تولید داروهای جدید در اهواز

خورنا: رئیس مرکز رشد و فناوری دارویی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: صنعت داروسازی استان با مشکل مواجه است اگر چه تجهیزاتی توسط دانشگاه خریداری و نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علی اصغر همتی در نشست خبری هفته پژوهش که ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: مرکز رشد و فناوری دارویی اولین مرکز فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شمار می‌رود که در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم لذا لیستی از مواد مورد نیاز خود را به وزارتخانه ارائه دادیم تا در این خصوص با مشکل مواجه نشویم.

رئیس مرکز رشد و فناوری دارویی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: برای تولید ماده لیدوکائین با همکاری دانشگاه یک کارخانه کوچک را راه‌اندازی کردیم و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

وی از تولید کپسول عصاره انگور با نام تجاری گراپتس خبر داد و گفت: این دارو اولین محصول دانشگاه است که مجوز آن از وزارت گرفته شد و برای بیماری‌های تنفسی و قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتی عنوان کرد: قرص وافر فسفات اولین محصول تجاری ما برای ارائه به بازار است. در گذشته این قرص با قیمت ۱۵ هزار تومان به دست ما می‌رسید اما اکنون قیمت تمام شده این قرص برای ما یک هزار تومان است.

وی ادامه داد: کرم عصاره انگور، کرم ترمیم‌‌کننده، شربت گیاهی ضدتشنج، لوسیون بدن، ژلاتین، کتین و کیتوزاین از دیگر محصولات تولیدی این دانشگاه به شمار می‌رود.

رئیس مرکز رشد و فناوری دارویی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز افزود: تولید داروهای نوترکیب که در بیماری‌های سرطانی و التهابی مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

وی در پایان از طراحی یک وسیله جراحی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این وسیله جراحی برای کار درون شکم مورد استفاده قرار می‌گیرد.