امام جمعه ماهشهر از عملکرد صدا و سیمای خوزستان انتقاد کرد

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: پوشش خبری اخبار کاروان‌های پیاده کربلا بسیار ضعیف است و صدا و سیمای مرکز خوزستان باید توجه بیشتری به این موضوع کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در آیین وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: اربعین حسینی ظرفیت بسیار بزرگی است که باید از آن به نحو مناسبی بهره‌گیری شود.

وی تصریح کرد: نسیم محرم و صفر باعث می‌شود توطئه‌ها و شبهه‌افکنی‌هایی که دشمنان در طول سال علیه اسلام و تشیع انجام می‌دهند خنثی شود.

خطیب جمعه ماهشهر با اشاره به عبور کاروان‌های پیاده کربلا از شهرهای مرزی، ادامه داد: حسینیه‌ها هیئت‌ها و تکایا باید برنامه مدون و وسیعی برای پذیرایی از این کاروان‌ها داشته باشند.

غبیشاوی به عبور روز گذشته یک کاروان بزرگ پیاده از شهرستان ماهشهر به مقصد کربلای حسینی اشاره کرد و گفت: پوشش خبری اینگونه مراسم‌ها بسیار ضعیف است و صدا و سیمای مرکز خوزستان باید خیلی بیشتر روی این مسائل کار کند.

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و ابراز داشت: در دوران ستم‌شاهی تلاش بسیاری برای بدبین کردن حوزویان و دانشگاهیان به یکدیگر می‌کردند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر افزود: رژیم طاغوت تلاش می‌کرد روحانیت را در چشم قشر تحصیل کرده مترجع نشان دهد و قشر تحصیل کرده را نزد روحانیت لاابالی معرفی کند تا در نهایت بین این دو قشر تعیین کننده فاصله بیندازد.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: اما افراد روشنفکر و روشنگری مثل شهید مطهری و شهید مفتح توانستند در کنار همه سختی‌ها پل‌های ارتباطی بسیار مستحکمی بین حوزه و دانشگاه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه نیز نیازمند تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه هستیم، گفت: دانشگاه نباید از معنویت و ارزش‌ها فاصله بگیرد و حوزه نیز باید با دانشگاه عجین و مرتبط باشد.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: اگر این دو قدرت دست به دست هم بدهند موجب پیشرفت و بالندگی کشور خواهند بود.

این مسئول به بارندگی‌هایی که از شب گذشته آغاز شده اشاره کرد و متذکر شد: باید برای نزول این رحمت الهی شکرگزار خداوند رحمان باشیم چرا که شکر نعمت باعث فزونی نعمت می‌شود.

غبیشاوی در پایان اذعان داشت: شهرداری و آبفا باید تدابیری بیاندیشند که این رحمت الهی موجب فشار بر مردم، آب‌گرفتگی معابر و منازل و اذیت شهروندان نشود.