حاشیه شهرهای خوزستان در بدترین شرایط به سر می برند

خورنا: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: عمران حاشیه های شهرها نیازمند اعتبارت زیادی است زیرا این مناطق در بدترین شرایط و با کمترین امکانات به سر می برند و سال هاست به دست فراموشی سپرده شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- احمد سیاحی شب گذشته (۲۰ آذر ماه) در همایش گردهمایی شهرداران و شوراهای شهرهای استان، اظهار کرد: اقدامات عمده و اساسی در امور عمرانی شهرهای استان توسط شهرداران و اعضای شوراها انجام شده است ولی مطمئنا شان و منزلت مردم خوزستان بالاتر از حال موجود است.

وی افزود: بدون سیاه نمایی و متهم کردن کسی می گویم انصافا کلیه مدیران استان به دنبال بالا بردن بیلان کاری بودند و هر کسی در حد توانایی های خود در جهت عمران خوزستان تلاش کرده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: باید در اولویت نخست، به تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام بپردازیم و پس از آن برنامه ها و طرح های جدید را اجرا کنیم تا هزینه های صرف شده در این طرح ها هدر نرود.

سیاحی عنوان کرد: در مدت ۵ روزی که این رسالت را برعهده گرفتم به مطالعه بخش های زیرمجموعه پرداختم و به این نتیجه رسیدم که بیشتر بخش های عمرانی خوزستان فرهنگ کار ندارند و تنها به دنبال اخذ مجوز از مرکز هستند. ولی اگر ما مشکلات خود را در استان حل نکنیم نمی توانیم از طریق مرکز نیز اقدامی انجام دهیم.

وی با بیان این که شعار شهر ما خانه مارا فراموش نکنیم، تصریح کرد: همان طور که به مبلمان و دکوراسیون خانه های خود توجه می کنیم، باید به چهره شهر نیز توجه داشته باشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: به من نگویید منابع مالی نداریم اعتبارات کم است، همه این موارد را می دانم. هنر مدیران این است که با حداقل منابع، کارهای قابل قبولی انجام دهیم و در حداقل زمان ممکن تحولی در چهره شهرها ایجاد کنیم.

سیاحی اظهار کرد: بالا بردن اثربخشی اعتبارات از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در بیشتر مناطق خوزستان اقداماتی انجام شده که اثربخشی کمی در زندگی مردم داشته است.

وی عنوان کرد: از این پس تلاش بیشتری در هماهنگی بیشتری میان سایر دستگاه های اجرایی مانند شرکت آب و فاضلاب و گاز با شهرداری ها انجام می­شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: باید نظارت بیشتری بر کار پیمانکاران از سوی شهرداری ها شود و علی رغم این که پیمانکاران بومی در اولویت قرار دارند اما کیفیت کار مهمتر از بومی و غیربومی بودن است.