خطری که در هوای آرایشگاه‌ها موج می‌زند

خورنا: کارشناس فرآیند کنترل آلودگی هوای مرکز بهداشت خوزستان گفت: فضای آرایشگاه‌ها به ویژه آرایشگاه‌های زنانه به دلیل بسته بودن و عدم تهویه مناسب، تهدیدهای گوناگونی را برای متصدیان و مراجعان به همراه دارد.

به گزارش ایسنا فرهاد صفدری اظهار کرد: استفاده از مواد شیمیایی مختلف مانند رنگ‌ها، مواد دکلره و انواع اسپری‌ها و حلال‌ها، هوای تنفسی افراد را آلوده کرده و این مساله در کنار رطوبت ناشی از سشوارهای مرطوب و بخورهای گرم و سرد موجب تشدید اثرات سوء بر سلامت افراد می‌گردد.

وی ادامه داد: بوی عطرها و مواد آرایشی، فضای پر زرق و برق آرایشگاه‌ها و آثار روانی ناشی از آن موجب می‌شود فرد توجه چندانی به آلودگی هوای استنشاقی نداشته باشد و این موضوع به ویژه برای متصدیان آرایشگاه‌ها که در معرض همیشگی و طولانی مدت چنین هوایی هستند اهمیت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس کنترل آلودگی هوای مرکز بهداشت خوزستان افزود: هر چند استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا می‌تواند برخی آلاینده‌های معمولی مانند گرد و غبار و یا میکروب‌های هوای داخل ساختمان را تا حد قابل قبولی کاهش دهد اما این دستگاه‌ها صرفا با کاربری خانگی و برای آلاینده‌های هوای معمولی درون ساختمان طراحی گردیده‌اند و جهت تصفیه آلاینده‌های شیمیایی موجود در هوای آرایشگاه‌ها طراحی نشده‌اند.