استاندار خوزستان: ظرفیت‌های خوزستان باید غبارروبی شود

خورنا: استاندار خوزستان گفت: تنها با غبارروبی از ظرفیت‌های استان قابلیت‌ها مشخص می‌شود و می‌توان آن‌ها را به کار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در کارگروه شورای اشتغال که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: نگاه‌ها باید به قابلیت‌های استان باشد و با استفاده از امکانات موجود بهترین استفاده و بهره‌وری را در جهت ایجاد اشتغال داشته باشیم.

وی ادامه داد: تنها با غبار روبی از ظرفیت‌های استان قابلیت‌ها مشخص می‌شود و می‌توان آن‌ها را به کار گرفت.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به اغذیه فروشی‌های خیابان لشگر اهواز اذعان کرد: این افراد از توانایی خود در این راه استفاده کردند و حال برای توسعه بهداشت و آسایش بیشتر به عنوان تشویقی برای آن‌ها مقرر می‌شود که این خیابان مانند خیابان امام خمینی سرپوشیده شود.

وی با اشاره به اینکه آن کسی که نیازمند باشد کاری برای خود مهیا می‌کند عنوان کرد: آن شخصی که در خیابان لشگر برای خود اشتغال ایجاد کرده است قاشق فلافل برای وی نقش بیل را بازی می‌کند.

مقتدایی به دو کشت و صنعتی که در مسیر جاده اهواز به خرمشهر فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان به این کشت و صنعت‌ها تسهیلات پرداخت کرده است اما بازدهی آن‌ها چندان مطلوب نیست.

وی در این خصوص اضافه کرد: می‌توان یک مورد از این کشت و صنعت را به تولید یونجه تغییر کاربری داد.

استاندار خوزستان بر توجه به مشاغل فصلی تاکید کرد و ادامه داد: جلسات کارگروه اشتغال هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و در این جلسات بخش‌های تخصصی و برنامه‌ریزی کلان بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلات واحدهای تولیدی شامل خصوصی و دولتی باید تفکیک شده و جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

مقتدایی با اشاره به اینکه در جلسات آینده با همکاری مدیران نقشه راه اشتغال استان خوزستان تا پیش از ابلاغ بودجه سال بعد تنظیم خواهد شد عنوان کرد: تا ۱۵ روز آینده برنامه میان مدت و تا پایان ماه نیز برنامه بلندمدت و کلان خوزستان در حوزه اشتغال استان ارایه می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند شهروند : جناب استاندارعزيز سلام علیکم مردم ماهشهر فرماندار محبوب و بومی ، پرتلاش، توانمند و …. آقای منوچهر حیاتی را میخواهند لطفا در صورت صلاحدید و در جهت رضایتمندی مردم ایشان را انتخاب کنید با تشکر.