حمایت شورای اهواز از نمایندگان مجلس

خورنا: اعضای شورا شهر کلان شهر اهواز با رد استعفای خود، حمایت خود را از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس استان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز روز گذشته نمایندگان مجلس خوزستان به علت اعتراض از تخصیص بودجه استان و عدم رسیدگی به مشکلات به صورت دسته جمعی استعفای خود را بیان کردند.

رامی علاسوند، رییس شورای شهر اهواز در این خصوص گفت: از حرکت اخیر نمایندگان مجلس حمایت می‌کنیم و اگر اعضا شورا به این نتیجه برسند که در پشتیبانی از نماینگان مجلس استعفا دهند این کار را انجام خواهیم داد.

وی در این خصوص گفت: متاسفانه شایعه شده است که اعضا هم اکنون استعفای خود را اعلام کرده‌اند که این موضوع شایعه‌ای بیش نیست. اگر قرار باشد چنین موضوعی رخ دهد ابتدا باید در شورا مطرح و سپس با رای اعضا تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام کاظم سواری، نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز گفت: ما از حرکت نمایندگان مجلس حمایت می‌کنیم اما حمایت صرفا آن نیست که اعضای شورا هم بخواهند استعفا دهند.

وی ادامه داد: اگر عضوی از شورا قصد استعفا دادن دارد نظر شخصی خود بوده و به این معنی نیست که تمام اعضا قصد استعفا دارند. قطعا اگر اعضای شورا بخواهند چنین کاری انجام دهند ابتدا در صحن مطرح و سپس تصمیم‌گیری می‌شود.

مریم ابریشم‌کار، سخنگوی شورای شهر در این خصوص افزود: به عنوان عضوی از شورای شهر اهواز از اقدام نمایندگان مجلس استان حمایت می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای شورای شهر به دنبال حمایت از نمایندگان مجلس از سمت خود استعفا خواهند داد افزود: اگر قرار باشد اقدامی صورت گیرد و اعضا به طور دسته جمعی استعفا دهند ابتدا باید تمامی اعضا در این خصوص صحبت کرده و سپس در صحن شورا تصمیم‌گیری شود.

جمشید سلحشور دیگر عضو شورای شهر اهواز افزود: حرکت نمایندگان مجلس در نوع خود جالب است اما اینکه اعضای شورای شهر اهواز قصد استعفا را دارند تا به این لحظه صحبتی با من انجام نشده و من بی‌اطلاع هستم. در کل استعفا اعضای شورا حرکت خوبی نبوده و اعضا باید با درایت بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

همچنین علی ناصری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز عنوان کرد: استعفای اعضای شورا جنبه خوبی نداشته چرا که جایگاه شورای شهر متفاوت با جایگاه مجلس است. نماینگان مجلس متناسب با جایگاه خود استعفا دادند اما دلیل نمی‌شود که اعضای شورا شهر هم استعفا دهند.

وی افزود: جایگاه شورا شهر رسیدگی به مشکلات شهر اهواز است و ما زمانی می‌توانیم استعفا دهیم که مانعی بر سر راه حقوق شهروندی مردم اهواز ایجاد شود.

حسین حیدری دیگر عضو شورا شهر اهواز افزود: اگر چه استعفای نمایندگان مجلس به نوعی در حیطه وظایفشان است اما اینکه اعضای شورا به دنبال حمایت از نمایندگان مجلس قصد استعفا را دارند من از این موضوع خبر ندارم.

جانعلی خورشیدی نیز افزود: استعفای نمایندگان مجلس در جهت حمایت از مردم استان کار خوبی است اما اینکه اعضای شورا شهر نیز قصد استعفا دادن را دارند این موضوع صحت ندارد. قرار بر این شد که اعضای شورای شهر ابتدا با نمایندگان مجلس جلسه‌ای داشته باشند و سپس تصمیم‌گیری کنند

هوشنگ شیرمردی، منشی شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: از حرکت نمایندگان مجلس حمایت می‌کنیم اما اینکه اعضای شورا قصد استعفا دارند این موضوع برای من قابل قبول نیست. اصلا اعضای شورا به چه حسابی باید استعفا دهند. معتقدم هر کس باید در حیطه وظایف خود کار کند.

از نظرات برخی از اعضای شورا متوجه می‌شویم که مردم استان از حرکت نمایندگان خود در مجلس حمایت می‌کنند اما اینکه در رسانه‌ها اعلام شده بود که شورای شهر اهواز به دنبال حمایت از نمایندگان مجلس قصد استعفا دارند، صحت نداشته است. حال سوال اینجاست که چرا برخی از اعضا شورا به مسائل دامن زده و موضوع استعفا اعضا شورا را مطرح می‌کنند.