موزه نفت در مسجدسلیمان راه‌اندازی می‌شود

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برپایی و راه‌اندازی موزه نفت در استان خبر داد و گفت: مقدمات کار برای راه‌اندازی این موزه در شهرستان مسجدسلیمان فراهم شده است.

افشین حیدری اظهار کرد: براساس رایزنی‌های پیشین مقدمات راه‌اندازی موزه نفت در شهرستان مسجدسلیمان فراهم شده است و در این باره با مناطق نفتخیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی یادآوری کرد: شهرستان مسجدسلیمان نخستین شهر ایران است که نفت در آن اکتشاف شد و به این دلیل این موزه باید در مسجدسلیمان راه‌اندازی شود.

حیدری بیان کرد: برای راه‌اندازی این موزه در سالگرد صدمین سال اکتشاف نفت در مسجدسلیمان اقداماتی نیز انجام شده ولی این اقدامات نیمه‌کاره رها شده‌اند و در این زمینه آمادگی داریم تا با مناطق نفتخیز جنوب در این باره همکاری کنیم تا این موزه راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موزه می‌تواند به هویت بخشی به داشته‌های فرهنگی یک منطقه کمک شایانی کند. به این دلیل می‌کوشیم تا در زمینه راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی گام‌های مؤثری برداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: معاون میراث فرهنگی سازمان و قائم مقام رییس سازمان در این باره نظر خاص دارد و به این دلیل پیگیری ویژه در این زمینه انجام خواهد شد تا راه‌اندازی این موزه محقق شود.