جذب ۴۷۰ میلیون تومان به تعاونی دهیاران بهبهان

خورنا: بخشدار مرکزی بهبهان از جذب ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار به تعاونی دهیاران این شهرستان خبر داد.

جابر محبوب اظهار کرد: از زمان آغاز به کار تعاونی دهیاران بخش مرکزی بهبهان تاکنون ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار جذب و به دهیاری‌ها برای کارهای عمرانی صرف شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها در قالب ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر اجرای دو طرفه جدول و ۴۸۰ متر اجرای پل و کانال بلوکی و احداث ۲ هزار و یکصد متر پارک هزینه شده است.

بخشدار مرکزی بهبهان افزود: خرید لوازم و نصب وسایل پارک روستایی و خرید و نصب تجهیزات حمل و نقل عمومی به تعداد ۱۴۰ دستگاه هزینه شده است.

وی ادامه داد: از ۱۰۵ روستای و مکان زیر پوشش بخش مرکزی بهبهان فقط ۳۲ دهیاری به ثبت رسیده و مشغول فعالیت هستند.

محبوب همچنین عنوان کرد: تشکیل شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها در نواحی روستایی، اقدامی بسیار موثر در فرآیند مردم‌سالاری و مشارکت مردم در سرنوشت خود محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دهیاری‌ها از آغاز تشکیل تاکنون با استفاده از همیاری و مشارکت مردم و کمک‌های دولت به منظور رفع نیازمندی‌های عمومی، جمع‌آوری زباله، ارائه خدمات عمومی و توسعه معابر اقداماتی انجام داده‌اند که اجرای طرح هادی، برنامه خدمات عمومی و برنامه خدمات اجتماعی، اقتصادی، سه فعالیت عمده دهیاری‌ها را تشکیل می‌دهد.

بخشدار مرکزی بهبهان با تاکید بر اینکه دهیاری‌ها و شوراها پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و افزود: امیدواریم با این هماهنگی و تعامل بین مردم و مسئولان مشکلات روستایی روز به روز در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی رفع و کم رنگ‌تر شود.