دیجیتالی شدن شبکه‌های سیما در رامهرمز

خورنا: با دیجیتالی شدن شبکه‌های صدا و سیما در رامهرمز «برفک‌ها» از صفحه تلویزیون‌ها رفتند و «پیکسل‌ها» به جای آنها آمدند.

با گذشت بیش از سه ماه که از دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی در اکثر شهرهای خوزستان به ویژه رامهرمز می‌گذرد دریافت تصاویر هنوز از کیفیت مطلوب برخوردار نیست.

بیش از ۳۰ سال است که مردم شهر و روستاهای رامهرمز به دلیل نداشتن رله کننده تلویزیونی متاسفانه از دریافت تصاویر با کیفیت مطلوب بی‌بهره بوده و همیشه همراه با تصاویر «برفک‌ها» را نیز بر روی صفحه تلویزیون می‌توانستند بشمارند و همین مسئله باعث شد تا با آمدن دریافت کننده‌های ماهواره، یکی پس از دیگری دیش‌های ماهواره پشت بام‌ها را در تسخیر خود درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، با آغاز طرح دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی و راه‌اندازی آن، مردم نیز آغاز به خرید دستگاه‌های گیرنده دیجیتال و نصب آن در منازل کردند اما متاسفانه اجرای این طرح در شهرستان رامهرمز به جای برفک‌های قبلی، پیکسل‌ها (شطرنجی شدن) را بر روی صفحات تلویزیون ظاهر کرد.

با توجه به ضعیف بودن دریافت دیجیتال با عبور هرگونه خودرو یا موتورسیکلت از کنار منازل تصویر شبکه مربوطه یا قطع شده و تبدیل به دانه‌های درشت به نام «پیکسل » می‌شود که باعث آزار چشم و ایجاد روحیه عصبی در تماشاچی می‌گردد.

مردم شهرستان رامهرمز از مسئولان فنی صدا و سیمای استان خوزستان خواستار رفع این مشکل فنی شده‌اند، زیرا در غیر اینصورت عطای آن را به لقایش بخشیده و مجددا روی به گیرنده‌های قدیمی می‌آورند.