حکم حبس برای دو کلاهبردار در آبادان / میزان کلاهبرداری ۱۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال

خورنا: رئیس دادگستری شهرستان آبادان از صدور حکم حبس برای دو کلاهبردار در این شهر خبر داد.

نغمت اله بهروزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این دو متهم تحت عنوان ورود ماشین های خارجی، اقدام به کلاهبرداری از مردم می کردند.

وی افزود: بر اساس شکایت عده ای از شهروندان، پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری در قالب دریافت مبالغ میلیاردی از شاکیان با ادعای ورود ماشین های خارجی به کشور، در دادسرای این شهرستان تشکیل شد.

رئیس دادگستری شهرستان آبادان اظهار کرد: در این راستا با تشکیل کارگروه پلیسی و انجام چند عملیات مختلف، سردسته این باند به هویت (ج.ر.الف) شناسایی و به اتهام فریب عموم به داشتن اختیارات واهی در ورود ماشین های خارجی به کشور، دستگیر شد.

بهروزی تصریح کرد: پس از صدور قرار مجرمیت برای فرد مورد اشاره و هم دستش و بررسی شواهد و مدارک موجود و اقرار متهمان در دادگاه و با توجه به این که متهمان پس از فریب شاکیان و اخذ وجوه از آنان قصد فرار از کشور را داشتند، دادگاه آنان را مجرم دانست.

وی یاد آور شد: دادگاه متهم ردیف اول این پرونده را به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و رد مال به شاکیان به میزان ۱۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال و متهم ردیف دوم این پرونده را به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.