گمانه زنی برای انتصاب یک خانم به عنوان فرماندار در خوزستان

خورنا: استاندار خوزستان گفت: گمانه زنی ها برای انتخاب یک خانم به عنوان فرماندار یکی از شهرهای استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز یکشنبه در اولین نشست خبری خود با رسانه های استان خوزستان اظهار کرد: این استان ملی ترین استان کشور است و دولت باید با نگاهی جدی به خوزستان بنگرد و اینکه بیشتر سرمایه های مدیریتی و فکری استان بعد از انقلاب سیر نزولی داشته است.

وی با بیان اینکه، سازمان آب و برق و شرکتهای نفتی در دوران گذشته به عنوان بزرگترین سازمان و نهاد در کشور شناخته می شدند، عنوان کرد: زمانی که این شرکت های بزرگ به چند بخش و با چند متولی متفاوت تبدیل شدند سرمایه گذاری در آنها با افول فراوان مواجه شد.

مقتدایی تصریح کرد: در چند سال اخیر در بخش کشاورزی و سد سازی در کشور سرمایه گذاری فراوانی شده است اما شاکله ای که باید این سرمایه ها را مدیریت کند در مرکز وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه، تغییر شاخص ها یکی از دلایل مهم در فرار سرمایه های مادی و فکری در استان خوزستان محسوب می شود، اظهار کرد: استان خوزستان قطب اقتصادی کشور محسوب می شود به همین دلیل نباید مانند سایر استان های مرزی کشور با آن برخورد شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در هیچ کجای کشور توسعه و پیشرفتی صورت نمی گیرد مگر اینکه پشتیبان آن ذخایر نفت استان خوزستان باشد.

عدم تطابق شخصیت حقوقی مسئولان

مقتدایی با بیان اینکه، اشکال اساسی در استان خوزستان، عدم تطابق شخصیت حقوقی افراد منصوب شده در جایگاه های مدیریتی است، اظهار کرد: به عنوان مثال در سال های گذشته هر زمان که سطح مدیریت سازمان ها و شرکت های بزرگ بالا می رفت در راستای این اتفاق سطح علمی کارکنان نیز به همان نسبت افزایش می یافت.

استاندار خوزستان در خصوص عدم حضور بانوان در بین معاونان و مشاوران خود عنوان کرد: هر زمان که شرایط مهیا شد تا بانوان بتوانند کارهایی متناسب با شان خود انجام دهند این اتفاق خواهد افتاد. همچنین گمانه زنی های برای حضور یک بانو در سمت فرمانداری یکی از شهرستانها مطرح شد و هر زمان که وقتش فرا برسد از بانوان نیز استفاده خواهیم کرد.

مقتدایی با بیان اینکه، همیشه باید مثبت نگر باشیم و ضعف های دیگران را مطرح نکنیم، اظهار کرد: ما نباید شرایط زمان حاضر را با سال های گذشته مقایسه کنیم بلکه باید سعی کنیم با تلاش، بعضی شاخص ها را در استان تغییر دهیم تا سطح رضایتمندی در بین مردم استان افزایش یابد.

موافق سفر استانی رئیس جمهور نیستم

وی افزود: من با سفر استانی همه روسای جمهور موافق نیستم زیرا به نظر من زمانی که اختیاراتی به استاندار داده می شود باید آنها را با شرایط زمانی و مکانی استان بررسی کنیم زیرا ممکن است گاهی اوقات امکان انجام یک کار نباشد.

استاندار خوزستان گفت: انجام فعالیت های عمرانی و ایجاد امنیت برای شهروندان خوزستانی، اولویت نخست من محسوب می شوند و در همین استا زمانی که یک کار عمرانی انجام شود اولین تاثیری که برای استا دارد ایجاد اشتغال است.

جدیت در تشکیل انجمن های مردمی

مقتدایی با اشاره به اینکه با توجه به همه مشکلاتی که کشور با آن مواجه است به اعتقاد من ما می توانیم کارهای فراوانی را برای توسعه استان خوزستان انجام دهیم، تصریح کرد: تشکیل انجمن های مردمی نیز یکی از برنامه های است نیاز به توجه ویژه ای دارد زیرا این نهاد ها برخواسته از دل مردم هستند و در حال حاضر جای این نهاد ها در استان خالی مانده است.

وی افزود: اگر همه انجمن های خیریه استان در کنار هم جمع شوند به طور حتم به اندازه سازمان بهزیستی یا کمیته امداد می توانند کمک جمع آوری کنند. همچنین این انجمن های مردمی باید همه با هم یک اتحادیه تشکیل و به انجام کار های تخصصی در راستای رفع مشکلاتی مانند ازدواج و پوشاک در استان باشند.

استاندار خوزستان گفت: در مقابل مسئولیتی که به من واگذار شده است بعد از کمک گرفتن از خداوند در خصوص مسائل مختلف به تنهایی تصمیم می گیرم و هیچ فرد دیگری در این تصمیم گیری دخیل نیست. البته این حرف به معنای گردن کشی نیست بلکه من از مشاوره افراد متخصص نیز استفاده خواهم کرد.

مقتدایی با بیان اینکه، هر گاه یک فرد در استان خوزستان وجود داشته باشد که توانایی انجام یک کار و مدیریت یک بخش را داشته باشد با هر سلیقه و تفکری که دارد از آن استفاده خواهم کرد.

وی همچنین با انتقاد از شیوه اداره کردن شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: شرکت ملی نفت تبدیل به وزارتخانه نفت شده است و ارتباطات در این وزارتخانه مشخص نشده است و این مسئله خلاف آن اساسی بود که به خاطر آن انقلاب شده است.

لزوم تغییر ساختار شرکت ملی نفت ایران

مقتدایی افزود: مسئولان مرکز به دلیل ترس از این مسئله که شاید نتوانند شرکت به این بزرگی را اداره کنند آن را به بخشهای کوچکتر تبدیل کردند. حال اگر بخواهیم که این شرکت های بزرگ را به موفقیت سال های قبل بازگردانیم باید این ساختار شکسته شده را احیا کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همه پروژه های مفید و موثر دولت قبلی پیگیری خواهد شد و یکی از اولویت های اصلی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است البته پروژه های مانند عمران و انظباط شهری از جمله پروژه های جدید استان محسوب می وشد.

مقتدایی با اشاره بر انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: من به هیچ عنوان با سرپرست جدید دانشگاه مشکل ندارم بلکه گلایه من از وزارت است که بدون اطلاع من این انتصاب را انجام داده اند.

وزارت بهداشت تماسی در خصوص آلودگی هوا نداشت

وی افزود: شورای سلامت در استانداری خوزستان تشکیل خواهد شد و سرپرست جدید می تواند در این شورا و شورای اداری استانداری شرکت کند اما من وی را دعوت به این کارگروه ها نخواهم کرد زیرا این حق مردم استان خوزستان است را که زمانی که ۲۰ هزار خوزستانی در اثر مشکلات تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کردند از وزارت هیچ تماسی با من گرفته نشد اما حال برای انتصاب یک مدیر هر روز با من تماس می گیرند.

مقتدایی گفت: به طور حتم با برنامه های که استانداری در نظر گرفته است سال آینده اتفاقات خوبی در استان در حوزه ورزش خواهد افتاد و ما به دنبال این مسئله هستیم تا سهمیه استان خوزستان در همه تیم های ورزشی کشور افزایش یابد.

وی در خصوص انتصاب فرمانداران استان گفت: این انتصابات بر اساس مسائل تخصصی هر شهرستان صورت خواهد گرفت و ما تلاشمان را به کار گرفتیم تا از افراد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس به بالا استفاده کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص آلودگی هوای استان و مشکلات ناشی از بارش باران گفت: پرونده این آلودگی به شورای عالی بحران کشور فرستاده شده است و ما در حال پیگیری این مسئله هستیم.