راه‌اندازی سردخانه کشتارگاه دام در بندر امام

خورنا: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان از راه‌اندازی سردخانه بالای صفر کشتارگاه دام بندر امام خمینی خبر داد.

مهرداد دلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام خمینی اظهار کرد: بعد از این به منظور افزایش اسیدیته گوشت که موجب جلوگیری از انتقال بعضی از بیماری‌های مهم و خطرناک مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری تب کریمه کنگو می‌شود، لاشه‌های استحصالی در کشتارگاه قبل از عرضه، ۲۴ ساعت در سردخانه صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس در سطح شهر توزیع خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همه ۲۳ کشتارگاه دام استان به صورت سنتی بوده و فاقد امکانات لازم برای نگهداری لاشه هستند، تلاش می‌شود ظرف مدت یک تا دو سال با همکاری شهرداری‌ها شرایط لازم را به منظور نگهداری ۲۴ ساعته لاشه فراهم کنیم.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک این طرح در کشتارگاه دام ماهشهر و سپس در کشتارگاه صنعتی دام اهواز نیز اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند اين خبر درست نيست سردخانه بالاي صفر در كشتارگاه ماهشهردر آبانماه ٩٢ ساخته و راه اندازي شده است اگر آقايان استاني خبر ندارند بدانند كه نيازي نيست فكرشان را مشغول ساختن اين سردخانه كنند