اختلاف استاندار با دانشگاه علوم پزشکی اهواز به ناکجا آباد می‌رود!

خورنا: استاندار خوزستان به دلیل عدم هماهنگی با وی در انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز این انتصاب را به رسمیت نشناخته و ضمن موضع‌گیری علنی حتی با ارسال نامه‌ای به امضای مدیر دفترش مانع از شرکت مدیران استان در مراسم معارفه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بعد از گفت‌و‌گوی صریح و بی‌پرده محمدحسین سرمست رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز با خبرگزاری فارس در خصوص نقش مشاوران منصوب شده و انتقاد از رویکرد استاندار بحث تسریع در برکناری وی در دستور کار جدی قرار گرفت.

به طوری که به یکباره بعد از گذشت تنها یک هفته اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور و فوق تخصص ریه در اهواز به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز منصوب شد.

اما تنها با گذشت چند ساعت از رفتن وی خبر انتصاب ایدنی بروی خروجی خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌ها، مدیر روابط عمومی استانداری در اظهار نظری به نقل از استاندار خوزستان این انتصاب را غیرقابل قبول خواند و حتی در برخی محافل گفته شد استاندار خوزستان در تماس با وزیر بهداشت نسبت به این انتصاب اعتراض کرده و در این خصوص وزیر نیز از اقدام خود به شدت دفاع کرده است.

تنها بعد از گذشت چند روز از این موضوع، روز دوشنبه هفته جاری به عنوان روز برگزاری آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد اما هم زمان با مشخص شدن زمان آیین معارفه، استانداری خوزستان با امضای جعفری مدیر دفتر استاندار با ارسال نامه‌ای آنی به همه مدیران اجرایی عضو شورای اداری استان خوزستان به دلیل آنچه که غیر قابل قبول دانستن نحوه انتصاب عنوان شده، از آن‌ها خواست از شرکت در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز شرکت نکنند.

این در حالیست که در مراسم معارفه ایدنی دو امام جمعه موقت اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها، رئیس سازمان نظام پزشکی و… شرکت کردند.

ظاهرا برای اولین شورای اداری استانداری در زمان مقتدایی که قرار است امروز به منظور معرفی رسمی معاونان استاندار برگزار شود نیز هیچ دعوت نامه‌ای برای اسماعیل ایدنی سرپرست منصوب شده دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارسال نشده است.

به هرحال در اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هر وزیر دیگری برای انتصاب مدیران خود در استان بایستی با مدیریت ارشد استان (استاندار) هماهنگی کنند و بعد از کسب موافقت وی اقدام به صدور حکم کنند شک و تردیدی نیست چرا که استاندار در خصوص همه مسائل استان جوابگو است لذا حق طبیعی وی نیز هست که مدیران اجرایی استان با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های کاری خود تعیین و منصوب شوند.

لذا از آنجا که قرار است تا چند روز آینده شورای سلامت استان که از اهمیت و جایگاه خاصی نیز برخوردار است در حالی برگزار شود که معلوم نیست در آن جلسه که علی‌القاعده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بایستی خود بانی اصلی آن جلسه باشد، آیا از وی دعوت به عمل خواهد آمد یا خیر و آیا اساسا این شورا با توجه به وضعیت خاص و بحرانی سلامت در استان با اختلافات موجود تشکیل خواهد شد یا خیر؟

این سئوالات و سئوالات دیگر، این ابهام را پیش روی افکار عمومی قرار داده که داستان اختلاف استاندار خوزستان با مجموعه وزارت بهداشت تا کی ادامه پیدا خواهد کرد و به کجا ختم خواهد شد.

آنچه که مسلم است آن است که اولا بنا به تاکید و سیاست جدی دولت یازدهم اختلافات دستگاه‌ها و حتی قوه‌ها نباید به رسانه‌ها و حتی به مجامع بیرونی کشیده شود و در ثانی حقوق مردم و جامعه نیز در سایه اختلافات نباید تضییع و نادیده گرفته شود.