” ویچت” و ” تانگو” فیلتر می شود؟؟؟

خورنا: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است برخی از مطالب چت توسط نرم‌افزار ” ویچت” و ” تانگو” شنود شود، گفت: لازم است که دولت در زمینه آگاهی خانواده‌ها اقدام کند تا امنیت اجتماعی و اخلاقی برای خانواده‌ها ایجاد شود.

زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید مانند” ویچت” و ” تانگو” اظهار داشت: یکی از عوارض و آثار منفی فضای مجازی، روابط نامناسب اخلاقی بین دختر و پسر است که این شبکه و نرم‌افزار‌های جدید مانند ” ویچت” و ” تانگو” آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه گردانندگان نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی جدید، اعتقادی به کنترل مسائل اخلاقی نداشته و باعث ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شوند، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی جدید فیلتر نبوده و این خود مشکلی اساسی است؛ این شبکه‌ها جوانان را ترغیب به روابط نامشروع و غیر اخلاقی می‌کنند.

در فضای مجازی حرمت‌ها را شکسته و مسائل خصوصی افراد در معرض نمایش همه قرار می‌گیرد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دختر و پسر در فضای مجازی حرمت‌ها را شکسته و مسائل خصوصی خود و خانواده‌شان را برای دیگران به اشتراک و در معرض نمایش می‌گذارند، افزود: گاهی اوقاف به دلیل اینکه عکس دختران در این شبکه به نمایش گذاشته می‌شود برخی افراد سوء استفاده کرده و برای اخاذی از فرد از آن به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، بنابراین این شبکه‌ها آثار منفی بسیاری را به دنبال دارد.

طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای چنین نرم افزار که به دلیل همه‌گیر بودن به شبکه تبدیل شده است، آسیب‌های جدی برای روابط نامشروع دختران و پسران دارد و همچنین والدین هیچ کنترلی به فرزندان ندارند که این امر ناشی از عدم آگاهی انها با چنین فضای مجازی است، گفت: باید آموزش و پرورش در خصوص آسیب برخی از شبکه‌های جدید هشدار داده و والدین نیز باید آموزش دیده و آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

عدم هشدار از سوی نیروی انتظامی در خصوص آسیب نرم‌افزار و شبکه جدید

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و امنیتی هشدار‌های لازم در راستای آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جدید را نداده است، افزود: لازم است که دولت در زمینه آگاهی خانواده‌ها اقدام کند تا امنیت اجتماعی و اخلاقی خانواده‌ها ایجاد شود همچنین مسئولان وزارت ارشاد که مرجع تصمیم‌گیری هستند نیز نظارت بیشتری داشته باشند.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه اخیراً وزیر ارشاد مطرح کرد و دیگران را تشویق کرد که با فیلتر وارد فضای مجازی مانند ” فیس‌بوک” شوید، این امر خود نگران‌کننده است چراکه نباید توسط مسئولان این موضوع که جزء قوانین است، مطرح و جوانان را ترغیب به این کار کنند، اظهار داشت: ممکن است از طریق فضای مجازی ” فیس‌بوک” بتوانیم عزاداری گوش داده و حتی زیارت مجازی داشته باشیم ولی این برای افرادی است که با فضای مجازی آشنایی کامل داشته و راه استفاده درست آن را آموخته‌اند نه نوجوانانی که وارد فضای مجازی شده و نمی‌دانند که چه آسیب‌هایی دارد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه نباید به سوی ساختار‌شکنی برویم، گفت: وقتی آثار منفی این شبکه‌ها از مزایای آن بیشتر است چرا جلوی آن را نمی‌گیرند و می‌گذارند خانواده‌ها از یکدیگر پاشیده و نوجوانان و جوانان دچار مشکل شوند و بعد راهکار در نظر بگیرند باید در این زمینه پیشگیری صورت گیرد.

شبکه‌های اجتماعی جدید مانند ” ویچت” و ” تانگو” باعث رشد جرایم می‌شود

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی جدید مانند ” ویچت” و ” تانگو” باعث رشد جرایم می‌شود، اظهار داشت: چنین شبکه‌هایی نه تنها برای نوجوانان و جوانان مشکل‌ساز است بلکه زنان و مردان متاهل با عادی‌سازی روابط مردان با زنان در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شده و این امر ترویج می‌شود و آسیب‌هایی مانند طلاق را پیش رو دارد؛ در حقیقت ثبات و بنیان خانواده دچار اختلال و تزلزل شده و در نهایت باعث اختلاف بین زوجین و طلاق می‌شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید جلوی شبکه‌های اجتماعی نوظهور را گرفت، گفت: شبکه‌‌های جدید”تانگو و ویچت” تهدید‌کننده‌ جدی برای خانواده‌ها بوده و باعث سست شدن بنیان خانواده و دوری اعضای خانواده از یکدیگر نیز می‌شود.

طبیب‌زاده با بیان اینکه ممکن است برخی از مطالب چت توسط نرم‌افزار ” ویچت” و ” تانگو” شنود شود، عنوان کرد: ترویج بی‌بند و باری و عادی سازی خیانت از سوی چنین شبکه‌هایی رخ می‌دهد؛ حضور دختران و پسران نوجوان در “ویچت” باعث روابط شدید و وابستگی آنها به فرد ناآشنا می‌شود که این امر آسیب جدی است چرا که مشکلات عدید‌ه‌ای را به دنبال دارد.

این کارشناس با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها با وجود چنین شبکه‌هایی که مشخص است از سوی دشمن حمایت می‌شوند، از هم می‌پاشد، افزود: رایگان بودن شبکه‌ و نرم‌افزار ” ویچت” و ” تانگو” از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که رایگان بودن این نرم‌افزار ما را به تامل وا‌‌ می‌دارد و دلیل این امر منطقی نیست.