کشت ۸۵ هزار هکتار گندم در دزفول

خورنا: رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول از کشت ۸۵ هزار هکتاری گندم در سال‌جاری زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گندم از روزهای گذشته آغاز شده است.

عبدالرضا مهران‌زاده اظهار داشت: کشت گندم در شهرهای خوزستان از هفته‌های گذشته آغاز شده و آماده‌سازی مزارع گندم در این شهرستان نیز توسط کشاورزان انجام شده است و مزارع در حال کشت هستند.

وی با اشاره به انواع کشت در این شهرستان گفت: در سال‌جاری بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی به کشت گندم آبی و بخش کمتری به کشت گندم دیم اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه در سال‌جاری استقبال از گندم دیم نیز خوب بوده است، گفت: بیش از ۳۱,۲ درصد مزارع شهرستان دزفول که بیش از ۱۸ هزار هکتار است به زیر کشت گندم دیم خواهد رفت و این میزان در نوع خود بی‌نظیر است.

مهران‌زاده با اشاره به اینکه ۶۹ درصد اراضی موجود در شهرستان دزفول زیر کشت گندم آبی می‌رود، تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی موجود در شهرستان دزفول به کشت آبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های روزهای گذشته برای کشاورزان بسیار مفید بوده است، افزود: در بخش کشت گندم در شهرستان دزفول بارندگی‌های روزهای گذشته بسیار مفید بوده‌اند و به این دلیل کشاورزان با امید زیاد در حال کشت دیم و آبی هستند که امیدواریم کشت‌های سال‌جاری با محصول فراوان همراه باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول تاکید کرد: کشاورزان شهرستان فرصت بیمه محصولات کشاورزی خود را از دست ندهند و در زمان قانونی تعیین شده برای بیمه کردن محصولات کشت شده اقدام کنند.