تئاتر کاغذی «آسیاب بچرخ» در دزفول به روی صحنه رفت

خورنا: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک دزفول، تئاتر کاغذی «آسیاب بچرخ» را در این شهرستان به روی صحنه برد.

مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: نجمه واحدی مربی کانون شماره یک دزفول پس از آموزش کودکان و نوجوان دزفولی و آشنایی آن‌ها با این هنر نمایشی، تئاتر کاغذی «آسیاب بچرخ» را با همکاری اعضای این مرکز به روی صحنه برد.

سعید گل گل با بیان این که داستان «آسیاب بچرخ» برگرفته از کتابی با همین عنوان و نوشته «سرور کتبی» توسط افزود: سارا کلانترنژاد، هدیه خادم‌الرسول و نرگس حیدری‌زاده دزفولی اعضای نوجوان دختر این مرکز مسئولیت اجرای این نمایش را به عهده دارند.

وی در ادامه به استقبال خوب کودکان و نوجوانان از فعالیت تئاتر کاغذی اشاره کرد و توضیح داد: تئاتر کاغذی یا میکرو تئاتر نوعی تئاتر عروسکی است که تمام اصول و مبانی تئاتر عروسکی در آن لحاظ شده و ویژگی اصلی آن کوچک بودن صحنه و تمامی عناصر آن و استفاده از کاغذ و مقوا به جای دکور و عروسک است.

مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول تصریح کرد: قدمت تئاتر کاغذی به جنگ جهانی اول برمی‌گردد و سه عنصر بازیگردانی، قصه گویی و طراحی از عناصر ویژه در این نوع تئاتر هستند.

وی در پایان یادآور شد: تمامی عناصر اجرای تئاتر از جمله کارگردانی، دکور، نور و صدا در اجرای این نمایش دخیل بوده و به دلیل ویژگی خاص خود در جاهای مختلف قابل اجراست.