توسعه صنعت نفت در خوزستان نیازمند حمایت جدی مسئولان است

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نفت خوزستان از ارکان اصلی چرخه اقتصادی در کشور محسوب می شود به همین منظور پیشرفت در این صنعت نیازمند حمایت و پشتیبانی همه مسئولان است.

سید حسین دهدشتی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش ملی با رویکرد صنایع بالا دستی نفت و گاز در دانشگاه نفت آبادان عنوان کرد: دانشگاه صنعت نفت آبادان از جایگاه ارزشمند و بالایی در کشور برخوردار است و گذشته این دانشگاه نشان دهنده میزان تاثیر گذاری آن در کل کشور است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان بین المللی کار در بخش اچ اس ایی، سالانه ۲۵۰ میلیون حادثه در هر هشت ثانیه در کل کشور اتفاق می افتد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به طور فرض در هر حادثه یک نفر آسیب ببیند در هر هشت ثانیه سلامت یک فرد در این صنعت در معرض خطر قرار می گیرد، عنوان کرد: حضور دو هزار دانشجو در رشته های مرتبط با مجموعه نفت نگاه جدی مسولان مربوطه را به امر مهم می طلبد.

دهدشتی با اشاره به نیازمندی های کشور عراق در بخش اچ اس ایی اظهار کرد: به همین منظور بحث ترکیب و تبادل نیروی انسانی بین دو کشور باید توجه ویژه ی مسئولان را به خود جلب کند.

وی تصریح کرد: در بخش اچ اس ایی یک چارت سازمانی منسجم وجود ندارد و از نیرو های تخصصی در این حوزه کمتر استفاده شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر آلودگی های موجود در هوای استان خوزستان اظهار کرد: ۱۷ دستگاه سنجش آلاینده ها در سازمان حفاظت محیط زیست استان وجود دارد که مدت های زیادی است که کالیبره نشده اند.

وی با انتقاد از عدم برقرای ارتباط بین بخش اچ اس ایی صنعت نفت و وزارت بهداشت گفت: اگر وزارت بهداشت و بخش اچ اس ایی با یکدیگر ارتباط مستمر و بیشتری داشته باشند به طور حتم در قضیه آلودگی هوای استان نتایج بهتری حاصل خواهد شد.