۸۲ درصد دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای خوزستان بومی هستند

خورنا: رئیس دانشکده فنی و حرفه ای چمران اهواز گفت: ۸۲ درصد از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای در خوزستان بومی هستند

سید بهزاد علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به سیاست های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر هدایت ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، استقبال گسترده ای از فارغ التحصیلان هنرستانی برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای و ادامه تحصیل در این دانشگاه را شاهد هستیم.

وی در خصوص تفاوت دانشکده های فنی و حرفه ای با سایر مراکز آموزش عالی عنوان کرد: از تفاوتهای مهم این دانشگاه با سایر دانشگاه ها و مراکز آمزش عالی این است که ۷۰ درصد آموزش، علمی، کارگاهی و آزمایشگاهی و ۳۰ درصد آموزش بر مبنای مباحث تئوری است به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشگاه از توانمندی بالایی برای ورود به عرصه صنعت و کشاورزی برخوردار هستند در صورتی که آموزش های سایر دانشگاه های فنی بر مبنای ۳۰ درصد عملی و ۷۰ درصد تئوری است.

علوی در خصوص اعتبارت اختصاص یافته به این دانشگاه نیز اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته اقداماتی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان انجام شده است که از جمله آنها می توان به توسعه و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها، تقویت حوزه پژوهشی، توجه به امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشجو به صورت تجهیزات کمک آموزشی به منظور توانمند سازی دانشجویان خوزستانی در رقابت های ملی و بین المللی و دستیابی به موقعیت های شغلی پیش رو اشاره کرد. از ویژگی های دیگر دانشکده فنی و حرفه ای در خوزستان این است که ۸۲ درصد از دانشجویان بومی استان هستند و بیشترین حضور دانشجوی بومی در دانشگاه های دولتی و روزانه فنی و حرفه ای را داریم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای چمران اهواز عنوان کرد: برابر برنامه توسعه پنجم استان خوزستان، بایستی ۱۷ هزار دانشجوی فنی و حرفه ای داشته باشد که اکنون ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان تنها شش هزار و ۵۰۰ است به همین دلیل برای توسعه و رسیدن به عدد ۱۷ هزار دانشگاه فنی و حرفه ای استان به شدت نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته در تمام استانها آموزشکده احداث شده ولی استان خوزستان تنها استانی است که در ۳۴ سال گذشته هیچ آموزشکده در آن احداث نشده است.