دهدشتی: ۱۷ دستگاه سنجش آلودگی در خوزستان مدت‌هاست کالیبره نشد‌ه‌اند

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۷ دستگاه سنجش آلودگی در خوزستان مدت‌هاست کالیبره نشد‌ه‌است گفت: از نیروهای تخصصی بخش HSE کمتر استفاده می‌شود.

سید حسین دهدشتی پیش از ظهر امروز در آیین نخستین همایش HSE که با حضور مسئولان کشوری و استانی و مدیران HSE شرکت‌های پالایش و پخش و پتروشیمی در محل دانشکده نفت آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: طبق آماری که از سوی سازمان بین‌المللی کار ارائه شده است سالانه ۲۵۰ میلیون حادثه در مشاغل اتفاق می‌افتد که به‌طور میانگین معادل هر هشت ثانیه یک حادثه اتفاق افتاده است.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که در هر ۸ ثانیه یک نفر بر اثر این حوادث آسیب می‌بیند در نتیجه توجه به مسئله HSE به ویژه در شرکت‌های مرتبط با حوزه نفت از اهمیت والایی برخوردار است.

دهدشتی تصریح‌کرد: در واقع با توجه به اهمیت صنعت نفت در چرخه اقتصادی کشور باید پیشرفت‌ها در همه زمینه‌های این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه‌کرد: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر در حال تحصیل هستند و توجه به رشته HSE در این زمینه از اهمیت برخوردار است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: متاسفانه با وجود اهمیت HSE باید به این نکته اذعان کرد که چارت مناسبی در این رشته وجود ندارد.

دهدشتی افزود: این مسئله موجب شده است تا از نیروهای متخصص این رشته استفاده کمتری شود.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی‌های اخیر هوا در خوزستان به انتقاد از محیط زیست پرداخت و افزود: ۱۷ دستگاه سنجش آلایندگی در سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان مدت‌هاست که کالیبره نشده است.