ازسرگیری ساخت جاده بندر امام ـ شادگان پس از توقف چند ماهه

خورنا: فرماندار شادگان گفت: کار ساخت جاده بندر امام ـ شادگان پس از توقف چند ماهه از سرگرفته می‌شود.

عبدالزهرا سنواتی با اشاره به اهمیت احداث باند دوم جاده شادگان ـ بندر امام اظهار کرد: اجرای این پروژه علاوه بر کاهش تلفات مرگبار جاده‌ای به رونق منطقه و کاهش ترافیک و مدت زمان حرکت در مسیر شادگان ـ بندر امام کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه شرکت منطقه ویژه پتروشیمی کمک‌های زیادی کرده است افزود: پس از جلسه اخیر صورت گرفته که با حضور مدیر عامل این شرکت و پیمانکار پروژه در محل فرمانداری برگزار شد پیمانکار پروژه متعهد به اجرای سریع ۱۰ کیلومتر باقی مانده شد.

فرماندار شادگان اضافه کرد: متاسفانه پیمانکار فعلی در ساخت و تکمیل پروژه به بهانه‌های مختلف از جمله وجود معارض تعلل کرده است که این برای ما قابل قبول نیست.

وی همچنین عنوان کرد: قرار شد این پیمانکار قسمت باقی مانده از محور شادگان ـ بندرامام را در ۲۸ اسفندماه سال جاری پس از اتمام کار تحویل دهد که متاسفانه تاکنون چنین امری محقق نشده است.

سنواتی با اشاره به ۱۸ کیلومتر انجام شده از طرف بندر امام به شادگان خاطرنشان کرد: قرار شد بلافاصله پس از آغاز به کار مرحله دوم ساخت جاده شادگان ـ بندرامام، فاز نخست انجام شده تحویل اداره راه و شهرسازی شادگان شود تا اقدامات لازم برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم تعهد پیمانکار علاوه بر اخذ روزانه یک میلیون تومان غرامت بابت تاخیر، از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.

فرماندار شادگان همچنین در خصوص علت توقف پروژه دو بانده کردن محور ارتباطی شادگان ـ دارخوین گفت: کمبود اعتبارات در اداره کل مسکن و شهرسازی علت اصلی توقف این پروژه است.

وی در پایان بیان کرد: قرار است جلسه‌ای با حضور مدیر کل راه وشهرسازی استان خوزستان برگزار شود و مشکلات اجرایی و مالی این پروژه برطرف و پس از آن عملیات اجرایی این پروژه از سر گرفته شود.