تکمیل فرهنگسرای شادگان نیازمند اعتبار ۵ میلیارد ریالی است

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان گفت: پروژه فرهنگسرای این شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند تامین اعتبار ۵ میلیارد ریالی است.

سعید جنامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان اظهار کرد: وجود حافظان و قاریان برجسته قرآن، زبانزد خاص و عام بودن شعر عربی، رواج موسیقی محلی سنتی، وجود هیئت‌های خودجوش مذهبی و گروه‌های تئاتر مستعد از مهمترین نقاط قوت شهرستان شادگان در عرصه فرهنگی است.

وی به روند به رو به رشد حافظان و قاریان قرآن در شادگان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این نقطه قوت مهم، شهرستان شادگان در عرصه شعر عربی مقام اول استان را داراست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان، افزایش تعداد کانون‌های هنری، فعال‌سازی انجمن‌های خوشنویسی، داستان نویسی، فیلم و عکس، اجرای پنج نمایشنامه و سه جنگ شادی را از مهمترین اقدامات این اداره طی چند ماه گذشته در شهرستان اعلام کرد.

وی با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و نبود مکان مشخص برای فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری، وجود یک فرهنگسرا را از مهمترین نیازهای شادگان در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: طبق اساسنامه‌های فرهنگی وزارت ارشاد باید برای تعداد هر ۱۰ هزار نفر در منطقه یک فرهنگسرا ساخته شود.

جنامی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ساخت فرهنگسرای شادگان عنوان کرد: این فرهنگسرا از سه سال پیش در زمینی با مساحتی بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۲ طبقه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث و هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تامین اعتبار است.

وی با پیش‌بینی نیاز به ۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای شادگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین این اعتبار شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی در سال جاری باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان همچنین از پیشنهاد نامگذاری این فرهنگسرا به نام «ملا فاضل سکرانی» شاعر برجسته شادگانی خبر داد و افزود: این موضوع نظر خاص این اداره است و باید به تصویب کمیته نامگذاری معابر و امکان شهرستان برسد.

وی در پایان با هشدار جدی به همه نهادها و سازمان‌های دولتی در شهرستان اظهار کرد: اجرای هرگونه نمایشنامه، کنسرت‌های موسیقی، نصب بنر فرهنگی و استفاده از هنرمندان شادگانی بدون اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانپذیر نیست و در صورت مشاهده با افراد متخلف طبق قانون برخورد خواهیم کرد.