خاموشی ۸ ماهه سپر یونی در خوزستان

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: هشت ماه است که سپر یونی استان خوزستان در حالت خاموش قرار دارد و استفاده‌ای از این دستگاه نمی‌شود.

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: دستگاه سپریونی خوزستان تنها ۴۵ روز فعالیت کرد و زمانی که مشخص شد که این سیستم هیچ تاثیری بر آلودگی شهر اهواز ندارد این سیستم خاموش شده است.

وی با اشاره به اینکه سپریونی در آلودگی‌های شهر اهواز و سایر شهرهای استان نقش ضعیفی داشته است، افزود: شهرهای خوزستان از این دستگاه تاثیر چندانی نپذیرفته‌اند و به این دلیل نمی‌توان این سیستم را در آلودگی شهر اهواز و سایر شهرهای خوزستان دارای نقش مهم دانست.

وی با اشاره به اینکه شهرهای دیگر استان از سپریونی فاصله زیادی دارند، افزود: برخی از شهرهایی که دارای بیماران تنفسی پس از باران دوم اخیر بوده‌اند از تیررس این دستگاه خارج هستند و به این دلیل نمی‌توان این سیستم را در آلودگی شهر اهواز و سایر شهرهای استان بازیگر اصلی دانست.

سودانی تصریح کرد: باید این مشکل به صورت اساسی شناسایی شود و به این دلیل باید کوشید تا پژوهشی علمی و اساسی در این زمینه انجام شود تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد و سلامت مردم نیز به مخاطره نیافتد.

این نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم انتظار اقدامات عاجل و سریع دارند و به این دلیل نمایندگان مردم نیز برای کاهش مشکلات در این حوزه تلاش ‌کنند تا مخاطرات برای مردم به حداقل کاهش یابد.