راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان تا پایان امسال

خورنا: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی و تکمیل فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان تا پایان سال جاری خبر داد.

شمس‌الله بهمئی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: چند روز گذشته جلسه مشترک کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نفت برگزار شد که وزیر قول مساعدت داد در سال جاری شاهد راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فاز دوم پالایشگاه آبادان ظرفیت بسیار خوبی است که برای تولید فرآورده‌های نفتی دارد تکمیل و راه اندازی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر نفت از بخش‌های مختلف وزارت در این جلسه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه در بدترین شرایط به سر می‌بریم، اما در خصوص تامین گاز خانگی مردم مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی در خصوص واردات گاز از خارج از کشور خاطرنشان کرد: در بخش گاز ۸۶ درصد مصرف خانگی داریم و مابقی مصرف نیروگاه‌ها و صنایع می‌شود که در حال حاضر واردات گاز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

بهمئی در خصوص میادین مشترک پارس جنوبی نیز عنوان کرد: اولویت و اهتمام وزارت نفت بر تکمیل فازهای ۱۲- ۱۵- ۱۶- ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی است.

وی با اشاره به هماهنگی مطلوب مابین کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت اظهار کرد: در خصوص بودجه سال ۹۳ با توجه به درخواست وزیر نفت این کمیسیون آمادگی خود را برای کمک در بخش‌های مختلف نفت اعلام کرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رامهرمزی تبریک به مردم آبادان...و نگاه کنید به رامهرمز
  • بيدار مزيد اطلاع اقاي بهمني .. شما قبل از اينكه نماينده آبادان باشيد نماينده مردم مظلوم ودردكشيده رامهرمز هستيد . لطفابفرمائيد براي رامهرمز چه كرديده ايد . مردم آبادان نماينده دارد وسخنگو نمي خواهد