آغاز طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر در استان خوزستان

خورنا: صادق سلامت معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از آغاز طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر دراین استان خبر داد.

صادق سلامت در گتفگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: طرح زمستانه امداد و نجات با آماده‌باش نیروهای امدادی و فعالیت ۸ پست و پایگاه دایم و موقت در سطح استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های امدادی در ورودی بهبهان پایگاه شهید محمود کاری،پایگاه شهید محمد علی صابری هندیجان. اندیکا منطقه تاراز پایگاه امام جواد(ع)، دهدز پایگاه اباالفضل عباس(ع)، اندیمشک منطقه حسینیه پایگاه امام علی(ع)، باغملک پایگاه امام هادی(ع)، ایذه پایگاه روستای سراک، پایگاه هلال احمر مسیر چذابه- بستان و پایگاه امدادی هلال احمر امیدیه- بهبهان مستقر شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود : طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر در قالب پوشش امدادی جاده‌ها اجرا می‌شودو همه نیروها ی نجاتگر وامدادگر به صورت آماده‌باش بوده و آموزش‌های تخصصی امدادی را فرا گرفته‌اند،  امکانات و تجهیزات نجات نیز در پایگاه‌ها فراهم شده است.

سلامت اظهار داشت : با توجه به برف‌گیر بودن برخی نقاط استان از جمله تاراز، علاه بر فراهم آوردن تجهیزات امدادی و آمبولانس، مکانی برای اسکان در راه ماندگان در نظر گرفته شده است و کسانی که به علت بارش شدید برف در جاده‌ها گرفتار می‌شوند، توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر نجات می‌یابند و تا بهتر شدن اوضاع جوی در این مکان اسکان و علاوه بر استراحت یک وعده غذا نیز در اختیار این مسافران قرار داده می‌شود

انتهای خبر/ وهاب شیرعلی