رکورد تولید در پتروشیمی کارون شکسته شد

خورنا: شرکت پتروشیمی کارون با تولید ۱۳۲۷ تن تولوئن دی ایزوسیانات، ۴۱۸۶ تن اسید کلریدریک و ۳۰۳۰ تن اسید نیتریک در آبان ماه به حد نصاب جدیدی در تولید هر سه محصول خود از ابتدای راه اندازی تاکنون دست یافت.

پتروشیمی کارون تنها تولید کننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است که با تولید تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) با خلوص بالای ۹۹,۵ درصد، اسید کلریدریک ۳۰% و اسید نیتریک ۶۳% در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی واقع شده است.
این شرکت در سال جاری ضمن ارائه مستمر محصولات خود در بورس کالا و تأمین بازار داخلی، محصولاتش را به ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، چین، هند و امارات صادر کرده است.
شرکت پتروشیمی کارون در سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در استان خوزستان تاسیس و در اسفند ماه ۱۳۸۷ رسما افتتاح شد.
این شرکت اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است که این مهم را با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک انجام می دهد.
انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را نیز تولید می کند و این محصولات را که دارای ارزش افزوده بالاتر است ، با کیفیت بسیار عالی در این مجتمع تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.
محصول اصلی پتروشیمی کارون ۴۰ هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است .
محصولات و خدمات شرکت برای تامین نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.

این شرکت همچنین اسید کلریدریک (HCl) و آب ژاول (NaClO) را به عنوان محصول جانبی تولید می کند.