«کارون» صاحب اداره میراث فرهنگی می‌شود

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: در راستای کاهش محرومیت و ارایه خدمات به مردم شهرستان کارون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ افشین حیدری اظهار کرد: شهرستان تازه تاسیس و محروم کارون نیازمند پاسداری لحظه‌ای از آثار تاریخی موجود در این شهرستان است. به این دلیل قرار شده در اسرع وقت اداره میراث فرهنگی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها در راستای حضور به موقع در محل آثار تاریخی و ممانعت و برخورد با تخریب‌گران آثار تاریخی و سودجویان است. به همین خاطر می‌کوشیم تا با گسترش ادارات میراث فرهنگی در سراسر استان خوزستان در این راستا گام‌هایی اساسی برداریم.

این مقام مسؤول، با اشاره به این که میراث فرهنگی خوزستان بر حفاظت از آثار تاریخی تاکید فراوان دارد، گفت: در راستای حفاظت از آثار تاریخی تلاش‌های زیادی انجام شده است و می‌کوشیم تا در این زمینه از همه توانمندی‌های موجود در استان خوزستان استفاده کنیم تا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانیم.

حیدری، با بیان این که یگان حفاظت از آثار تاریخی در این بین می‌تواند بسیار موثر باشد، افزود: در این بین بر تجهیز یگان حفاظت از آثار تاریخی نیز تاکید فراوان داریم و می‌کوشیم تا در این راستا گام‌های بلندی برداریم و در این بین تجهیز خودرویی این یگان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: شهرستان‌های زیادی وجود دارند که هنوز اداره میراث فرهنگی ندارند و به این دلیل تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌ جاری در این باره قدم‌های خوبی برداشته شود و اکثر این شهرستان‌ها دارای اداره شوند.