جذب نخستین متخصص طب اورژانس در خرمشهر

خورنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر جذب نخستین متخصص طب اورژانس در بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان خبر داد.

فرشید بهشتی از جذب پزشک طب اورژانس در بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: متخصصان اورژانس عمدتاً در بخش اورژانس فعالیت می‌کنند و اطلاعات و مهارت‌های زیادی در تمام اورژانس‌های رشته‌های مختلف دارند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه یک متخصص طب اورژانس می‌تواند چون یک متخصص بیهوشی راه هوایی را اداره کند، مثل یک متخصص قلب سکته قلبی و انواع نامنظمی‌های آهنگ قلبی را درمان کند و یا یک ارتوپد شگستکی‌ها و دررفتگی‌ها را درمان کند، مثل یک متخصص گوش و حلق و بینی خونریزی‌های بینی را اداره و چون یک متخصص داخلی اورژانس‌های این رشته را اداره کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر افزود: از وظایف و مسئولیت‌‌های متخصصان طب اورژانس رفع آسیب‌‌ها، علائم و مشکلات بیماران در سیر اورژانسی بیماری آنهاست.

وی با بیان اینکه این توانایی منجر به کاهش نیاز حضور ۲۴ ساعته دیگر متخصصان است گفت: متخصصان طب اورژانس علاوه بر نظارت بر شرایط بیمار طی حضور در اورژانس، توانایی درمان موارد اورژانسی بیمار یا شناسایی علت یا علل اصلی مولد علائم بیمار را نیز دارد که این توانایی‌‌ها، هم رسیدگی به بیمار و هم شرایط بستری یا ترخیص بیمار را تسریع می‌‌کند.

بهشتی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران بستری در اورژانس با مراقبت‌های اولیه بهبود می‌یابند و عده‌ای تنها نیازمند بررسی اولیه و پیگیری در سرویس تخصصی هستند و بیماری‌شان موردی نیست که لازم به بستری فوری باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حال با توجه به امکانات محدود اورژانسی نسبت به جمعیت موجود در کلان شهرها، رسیدگی به وضعیت اورژانس‌ها و تعدیل نیروی انسانی شاغل، استاندارد کردن وسایل، ارتباط اورژانس با دیگر بخش‌‌ها و تعیین تکلیف بیماران ویزیت شده این گروه، تخصصی است.

لازم به ذکر است مسئولیت آموزش پرستاران اورژانس، پرسنل اورژانس پیش ‌بیمارستانی (۱۱۵) و ارتقای آگاهی مردم در برخورد با سوانح و حوادث پزشکی و حتی بلایای طبیعی، بر‌عهده گروه طب اورژانس است.