توقف متروی اهواز در ایستگاه بی‌پولی

خورنا: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: بدون پول و اعتبار، متروی اهواز به حرکت در نمی‌آید.

عباس هلاکویی اظهار کرد: برای پیشرفت سریع پروژه، پول نداریم ولی کارگاه‌ها همچنان آرام آرام در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: کارگران در حال حاضر در یک شیفت کار می‌کنند در صورتی که اگر پول و اعتبار در اختیار داشتیم، کارگران در دو شیفت کار می‌کردند و کار سرعت بیشتری می‌گرفت. همچنین به دلیل نبود اعتبار، مصالح کافی در اختیار نداریم. برای تامین اعتبار لازم برای متروی اهواز باید چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در این شرایط، ۱۲۰۰ نفر مشغول کار هستند که تمام حقوق این افراد در یک ماه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. شهرداری به دلیل شرایط مالی که دارد قادر به تامین اعتبار برای پروژه نیست و از سوی دیگر نیز بانکی که فاینانس را پذیرفته بود اکنون زیر بار تعهد خود نمی‌رود.

هلاکویی افزود: ۵ سال پیش با فاینانس موافقت شد و بانک عامل پذیرفت که در این زمینه مشارکت کند ولی با تغییر دولت از زیر بار این تعهد شانه خالی می‌کند. بانک تجارت اذعان می‌کند که تضمین شهرداری را در این زمینه در هیچ جای کشور نمی‌پذیرد.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران اگر در پروژه‌های خود با سرعت پیشرفت می‌کند، بدان دلیل است که متکی به بودجه و اعتبارات دولتی و شهرداری نیست. در اهواز برای راه‌اندازی قطار شهری باید به طور جدی پیگیری مسایل مالی باشند.