ساماندهی زباله‌های شهری توسط شهرداری حمیدیه طی ۳ روز آینده

خورنا: فرماندار حمیدیه گفت: در ادامه جلسه مدیریت پسماند شهر حمیدیه اتفاق نظر شد که تا سه روز آینده ساماندهی زباله‌های شهری توسط شهرداری به سرانجام برسد و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز در این زمینه همگام و هماهنگ با شهرداری حرکت کنند.

سعید فیوضی خواستار ساماندهی زباله‌های شهری در شهرستان حمیدیه شد و اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که در این شهرستان با حضور مسئولان محلی برگزار شد در خصوص وضعیت بهداشت مناطق مختلف شهری به بحث و گفت‌وگو پرداختیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای دفن زباله‌های شهری تصمیم گرفته شد تا ملاحظات زیست محیطی انجام شود و شهرداری هرچه سریع‌تر این امر را دنبال کند.

فرماندار حمیدیه اضافه کرد: همچنین رئیس اداره محیط زیست شهرستان خواستار حمل و نقل و جابه‌جایی و انتقال زباله‌ها به خارج شهر شد تا وضعیت بهداشتی مناطق مختلف به خوبی ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در این زمینه نیاز است شهرداری با همتی مضاعف وارد عمل شود و اقدامات لازم را اجرایی کند.

فیوضی همچنین عنوان کرد: در ادامه جلسه مدیریت پسماند اتفاق نظر شد که تا سه روز آینده ساماندهی زباله‌های شهری توسط شهرداری به سرانجام برسد و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز در این زمینه همگام و هماهنگ با شهرداری حرکت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به این مشکل بسیاری از شهروندان را گلایه‌مند کرده است قرار است یک دستگاه سیم تریلر برای جابه جایی زباله‌های شهری توسط شهرداری به کار گرفته شود تا همچنین بخشی از بازیافت زباله‌ها نیز انجام پذیرد.

*نظارت جدی بر کشتار دام

فرماندار حمیدیه تصریح کرد: در ادامه مقرر شد شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز به پایش‌های بهداشتی و مراقبتی در خصوص آن دسته از افرادی که نسبت به کشتار دام به ویژه در ایام محرم و صفر اقدام می‌کنند نظارت جدی‌تری داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در این زمینه با تخلف‌های امر کشتار دام برخورد قاطع‌تری صورت پذیرد تا هر چه بیشتر سلامت و بهداشت گوشت مصرفی مردم تامین شود.

فیوضی در پایان اظهار کرد: در این راستا از شهروندان نیز می‌خواهیم برای تامین مایحتاج خوراکی و سبد غذایی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و بهداشت غذایی را برای جلوگیری از هر گونه بیماری‌ها رعایت کنند.