اجرای طرح کتابخانه سیار برای نخستین‌بار در شادگان

خورنا: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان از اجرای طرح کتابخانه سیار برای نخستین‌بار در این شهرستان خبر داد.

هاشم حمیداوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در این طرح منابع مختلفی از کتاب‌های کتابخانه مرکزی برای همه رده‌های سنی به ویژه برای نونهالان و نوجوانان انتخاب می‌شود و به راحتی در اختیار دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار دوردست در روستاهای شادگان قرار می‌گیرد.

وی شعار امسال هفته کتاب را «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی» اعلام کرد و با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و لزوم ترویج این مقوله فرهنگی افزود: از منظر دین مبین اسلام و همچنین بزرگان دینی توجه خاصی به امر مطالعه شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان با اشاره به برنامه‌های این در هفته کتاب تصریح کرد: علاوه بر عضوگیری تنها با پرداخت حق صدور کارت عضویت در این هفته برای نخستین‌بار با همکاری آموزش و پرورش شادگان طرح کتابخانه سیار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت در شهرستان شادگان، این طرح را یکی از طرح‌های ضروری دانست و اضافه کرد: اجرای این طرح موجب انس هرچه مردم به ویژه نونهالان و نوجوانان با کتاب می‌شود.

حمیداوی همچنین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه ضمن کمک به توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، می‌تواند به افق بینی و ترسیم اندیشه‌ها در راستای اسلام ناب محمدی در میان نسل جوان کمک کند.

*عضویت در شبکه سراسری کتابخوانان حرفه‌ای

وی همچنین با دعوت همه اعضا به عضویت در شبکه سراسری کتابخوانان حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در صورت عضویت افراد در این شبکه علاوه بر تقویت بنیه علمی خود، از مزایای مختلف آن بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شادگان ضمن دعوت همه شهروندان شادگانی به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از خیرین و اصحاب مساجد حسینه‌ها خواست تا به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی با اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در شهرستان شادگان سه باب کتابخانه عمومی با ۵ هزار عضو و بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد.

حمیداوی در خصوص محروم بودن شهر خنافره از وجود یک باب کتابخانه عمومی عنوان کرد: این موضوع در کمیته برنامه ریزی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث یک باب کتابخانه عمومی در این شهر خواهیم شد گفت: ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های شادگان به کتاب‌های مرجع اختصاص داده شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان با اشاره به وجود حسینه‌ها و مساجد گوناگون در شهر و روستاهای شادگان گفت: این ظرفیت بالقوه می‌تواند در راستای کمک به گسترش فرهنگ مطالعه تبدیل به فعل شود.

وی همچنین از آمادگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای تجهیز مساجد و حسینه‌ها به کتابخانه خبر داد.

حمیدوای در پایان از اجرای چند طرح مهم کتابخوانی همزمان با هفته کتاب خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر اجرای طرح کتابخانه سیار، عضویت در کتابخانه‌های عمومی در این هفته تنها با پرداخت حق صدور کارت عضویت امکان پذیر است.