برگزاری جشنواره ملی شعر جنوب در ماهشهر

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر از برگزاری جشنواره شعر جنوب امسال به صورت سراسری و ملی در این شهرستان خبر داد.

سید محمدرفیع الهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره شعر جنوب سال‌های گذشته به صورت استانی برگزار می‌شد که سال گذشته با موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان قرار بر این شد که امسال این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

وی تصریح‌ کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های فراوان و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان بندر ماهشهر، با برگزاری جشنواره شعر جنوب به صورت سراسری موافقت شد که فراخوان آن نیز منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر ادامه‌ داد: این جشنواره در دو بخش آزاد و کلاسیک و در چهار موضوع ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، بازگشت امام خمینی (ره) به کشور و آغاز دهه مبارکه فجر، نقش و تأثیر انقلاب اسلامی در تحولات و انقلاب‌های منطقه و موضوع آزاد برگزار می‌شود.

الهی خاطرنشان‌کرد: هر شاعر می‌تواند در هر بخش پنج اثر ارسال کند که به آثار برگزیده لوح تقدیر، تندیس همایش و هدایای ارزشمندی تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: آثاری که در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده‌اند در این جشنواره مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا هفتم دی ماه سال‌جاری است و جشنواره نیز ۲۰ روز پس پایان مهلت ارسال یعنی ۲۷ دی ماه برگزار خواهد شد.

الهی افزود: شاعران باید آثار خود را در قالب پی‌دی‌اف یا فایل متنی (word) به دبیرخانه این جشنواره به نشانی استان خوزستان، شهرستان بندر ماهشهر، بلوار ابوذر، مقابل مسجد ۱۴ معصوم (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رایانامه ERSHAD MAHSHAHR@YAHOO.COM نیز برای دریافت آثار شاعران در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری آثار ارسال شده خود با شماره‌های ۲-۲۳۳۵۰۲۱ و ۲۳۳۸۸۵۳-۰۶۵۲ و ۰۹۳۶۶۸۲۲۵۵۹ تماس بگیرند.

الهی یادآور شد: این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه شهرک بعثت ماهشهر برگزار خواهد شد.