بررسی علل تشدید بیماری‌های تنفسی در خوزستان با حضور رئیس جمهور

خورنا: استاندار خوزستان از بررسی علل تشدید بیماری‌های تنفسی در استان خوزستان در شورای عالی بحران کشور با حضور رئیس جمهور خبر داد.

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: امیدواریم در این شورا تصمیماتی جدی برای کاهش آلاینده‌های موجود در هوای شهر اهواز اتخاذ شود.

استاندار خوزستان گفت: هم زمان با اولین بارندگی‌های در این استان تعداد قابل توجهی از مردم به علت بروز بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که با اقدامات درمانی که انجام شده خوشبختانه تا امروز مسئله حادی گزارش نشده است.

عبدالحسن مقتدایی بیان داشت: از ابتدای بروز بیماری‌های تنفسی در استان خوزستان اقدامات اولیه توسط محیط زیست خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد و به منظور پیشگیری از بروز مشکلات در آینده تمامی نتایج به دست آمده به مرکز و وزارت خانه‌های مربوطه اطلاع داده شده است.

وی به حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اهواز اشاره کرد و گفت: این امر نشان می‌دهد موضوع تشدید بیماری‌های تنفسی در استان خوزستان برای مسئولان کشور و نماینگان مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خوزستان بیان داشت: همچنین با مکاتبات انجام شده با وزیر کشور نیز، جلسه امروز با حضور معاونین برخی از وزرا برگزار شد که نتایج و خروجی این جلسه در قالب صورت جلسه به وزارتخانه‌ها ارسال می‌شود.

مقتدایی بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش به مردم در خصوص بیماری اخیر تاکید کرد و گفت: در خصوص بیماری اخیر باید شفاف سازی شده و اطلاعات و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بروز و تشدید مجدد این بیماری در اختیار مردم قرارداده شود.

وی افزود: پس از موج دوم بارندگی‌ها در استان خوزستان میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمتر شده است.

مقتدایی در خصوص صنایع آلاینده در اطراف شهر اهواز گفت: به طور حتم با صنایع آلاینده هوا در اطراف شهر اهواز به صورت قانونی برخورد می‌شود.

وی به سفر رئیس سازمان محیط زیست به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر نامه‌ای با امضاء مشترک دکتر ابتکار و استاندار خوزستان در خصوص مشکلات زیست محیطی استان خوزستان برای رئیس جمهور ارسال شده و راه حل‌های برون رفت از مشکلات زیست محیطی نیز در این نامه ذکر شده است.

استاندار خوزستان اظهارداشت: در صورتی که تمامی بندهای این نامه اجرایی و راه‌های پیشنهاد شده انجام شود دیگر شاهد بروز مشکلات زیست محیطی و تشدید بیماری در استان خوزستان نخواهیم بود.

مقتدایی با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی در خوزستان به عزمی ملی نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه در بررسی‌های انجام شده تقریباً تمامی علل اصلی بروز و تشدید بیماری‌های تنفسی در استان خوزستان مشخص شده است؛ حل این مشکل نیاز به عزمی ملی دارد و امیدواریم حمایت‌های لازم برای رفع آن از سوی وزارت خانه‌های مربوطه انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اهواز آلوده‌ترین شهر جهان معرفی شده است، بیان داشت: وقتی مجامع بین المللی اعلام می‌کنند که اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است و این مسئله توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز تائید می‌شود، لازم است مسئولان کشور نیز به فکر اخذ تصمیمات جدی برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان خوزستان باشند.