فعالیت ۱۹۸ جبهه کاری برای احداث سیستم فاضلاب در ۱۶ شهر خوزستان

خورنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۱۹۸ جبهه کاری در ۱۶ شهر برای احداث سیستم فاضلاب در ۱۶ شهر خوزستان فعال شده است.

محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ۵۷ شهر فعال است و در حوزه خدمات شهری از نزدیک‌ترین سازمان‌ها به مردم است.

وی ادامه داد: بحث حضور جنگ تحمیلی در خوزستان در برنامه‌ریزی‌های کلان استان تاثیرگذار بود به طوری که استان در مدت هشت سال جنگ تحمیلی دچار عقب ماندگی‌های بسیاری شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه توجه وزارت نیرو به وضعیت آب و فاضلاب خوزستان بیش از گذشته شده است تصریح کرد: کل بهره‌مندی خوزستان از فاضلاب ۳۰ درصد است که با حالت طبیعی آن فاصله زیادی داریم که باید با کسب اعتبارات کلان، تلاش ویژه‌ای در این راه شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۸۸ برای احداث سیستم فاضلاب ۱۶ شهر حدود ۸۱۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شد که قرار بر این شد در سه مرحله از طریق فروش اوراق مشارکت تامین شود.

صنیعی‌نژاد با بیان اینکه مرحله اول فروش اوراق مشارکت در سال ۹۱ انجام شد عنوان کرد: ۱۹۸ جبهه کاری در این ۱۶ شهر داشتیم و طی برگزاری جلساتی با شرکت گاز، مدیر کل امور شهری و روستایی و مخابرات داشتیم نقشه‌ها را مبادله و کارهای مقدماتی را انجام دادیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: مغایرت‌های نقشه‌های شهری و معارضین شهری مشکلاتی بود که در این مرحله با آن درگیر بودیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطر نشان کرد: در هنگام شروع کار به هر شهری که می‌رفتم تنها یک درخواست داشتم که اوراق مشارکت متعلق به شرکت آب و فاضلاب نیست بلکه به مردم تعلق دارد و به این مسئله باید فراسازمانی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه فروش مرحله دوم اوراق مشارکت به دلیل مسائل اقتصادی به وجود آمده در کشور با شش ماه تاخیر انجام شد عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون ۹۵۰ کلیومتر کار انجام شده است که کار بزرگی است و یک رکورد برای خوزستان حساب می‌شود.

صنیعی‌نژاد با بیان اینکه الان فضای مرحله سوم فروش اوراق مشارکت است اظهار کرد: در بحث فروش اوراق مشارکت مرحله سوم نگران هستیم که امیدواریم استقبال شود زیرا چیزی که در یک سال گذشته در این ۱۶ شهر انجام شده است قابل مقایسه با ۱۸ سال گذشته نیست.

وی با بیان اینکه دفع آب‌های ناشی از بارندگی از بحث فاضلاب جدا است اذعان کرد: طراحی فاضلاب برای دفع ۲/۵ آب بر ثانیه است و برای دفع سیلاب ناشی از باران جایگاهی در طراحی فاضلاب خانگی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: طرحی برای دفع آب‌های سطحی برای شهرداری گذاشته شده است که باید از راه کار‌شناسی و مدیریت این کار انجام شود.