ورود ظریف به مهر آباد/ جوانان با سردادن شعار مطالبات خود را بیان کردند

خورنا: یکشنبه شب، از ساعتی پیش از ورود دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ی هسته ای همراه او از سفر ژنو به تهران، جمعی اکثرا جوان در فرودگاه مهرآباد تهران برای استقبال حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از مهرآباد، در ساعت ۷:۳۰ حدود ۲۰۰ نفر در مقابل پاویون دولت جمع شده که تعدادی از آنها پرچم ایران و عکس روحانی را در دست دارند. پلیس نیز برای برقراری نظم در محل حضور پررنگی دارد.

یک ماه و نیم پیش، در زمان بازگشت حسن روحانی از سفر نیویورک، در کنار جمعی از حامیانی که به استقبال وی رفته بودند، جمعی حدود ۶۰ نفره در مخالفت با گفتگوی تلفنی با اوباما به حسن روحانی اعتراض کردند که از میان آن جمع تعدادی تخم مرغ و لنگه کفش نیز به سوی خودروی رییس جمهور پرتاب شده بود. این حرکت افراطیون با واکنش های تند مقامات مسوول مواجه شد. احتمالا این بار پلیس برای کنترل چنین مواردی دقت بیشتری خواهد کرد.

گفته شده که تیم مذاکرات هسته ای حدود ساعت ۸ خواهد آمد. ساعتساعت ۷:۴۰، جمعیت اکثرا جوان حدود ۲۰۰ نفری در مقابل پاویون، چند بار سرود ای ایران را همخوانی کردند.

تعدادی از خبرنگاران نیز در این جمع حاضر شده اند.

دقایقی قبل از ساعت ۸، جمعیت که به حدود ۵۰۰ نفر رسیده بود، شعارهایی سر دادند از جمله:

صل علی محمد، سفیر صلح خوش آمد
نه توهین، نه تحریم، نه جنگ و نه تسلیم

همچنین جمعیت حاضر سرود «سراومد زمستون» را به صورت دسته جمعی خواندند.

روی یک پلاکارد در دست یکی از تجمع کنندگان نوشته شده است: دکتر ظریف به اندازه ی ۸ سال از تو متشکریم.

جمعیت همچنین سرود یار دبستانی را همخوانی کردند.

ماشین های نهاد ریاست جمهوری ساعت ۸:۱۰ در محل پاویون حاضر شدند.

در این لحظه شعار «ناجی ملت آمد، خوش آمد، خوش آمد» از سوی جمعیت سر داده شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، خبری از حضور منتقد یا مخالفان مذاکرات در فرودگاه مهرآباد نیست. برخی از نمایندگان افراطی مجلس، صبح امروز یعنی ساعتی پس از توافق ایران و ۵+۱، در مجلس اعتراضاتی را فریاد کردند.

ساعت حدود۸:۱۵، این شعارها سر داده شد:
– نگاهش نکن ظریفه، شش کشور رو حریفه
– حیدر حیدره، حیدر، ظریف تاج سره
– سلام ما به ظریف، به دیپلمات شریف

ساعت ۸:۲۵، جمعیت بدون فاصله شعارهای قبلی را سر می دهد، و یا سرودهایی یار دبستانی و ای ایران را می خوانند. گاهی حدود ۱۰۰ – ۱۵۰ عدد عکس حسن روحانی از میان جمعیت بالا گرفته می شود.

حدود ساعت ۸:۳۰ این شعارها از سوی بخش هایی از جمعیت سر داده می شد:
– روحانی مچکریم
– درود بر دیپلمات، سلام بر اصلاحات
– بعد از توافق ژنو، میریم سراغ میرحسین

دوربین بخش خبری «۲۰:۳۰ شبکه ۲» در میان جمعی می چرخد و گزارش تهیه می کند.

ساعت حدود ۸:۴۰ این شعارها شنیده می شد:
– دولت امید به پا کرده ایم، دوم خرداد به پا کرده ایم
– سلام بر روحانی، درود بر خاتمی
– زندانی سیاسی آزاد باید گردد
– در بهار آزادی، جای شهدا خالی

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از مهرآباد، بخشی از شعارها از سوی بیشتر جمعیت و بخشی از شعارهای سیاسی تر از سوی درصد کمتری از جمعیت سر داده می شود. مثلا شعار زندانی سیاسی از سوی کمتر از نیمی از جمعیت سر داده شد. یا شعارهایی مانند «درود بر دیپلمات، سلام بر اصلاحات» از سوی ۸۰ درصد جمعیت همراهی می شد.

حضور دوربین باشگاه خبرنگاران صداوسیما نیز مانند خبرنگار ۲۰:۳۰ در میان جمعیت مورد استقبال قرار نمی گیرند و در چند مورد درخواست آنها از بعضی از حاضران برای مصاحبه، با مخالفت مواجه شد.

ساعت ۸:۴۵ این شعار سر داده شد: دیپلمات بی حریف، محمد جواد ظریف.

ساعت ۸:۵۵، جمعیتی که از ساعتی پیش منتظر ورود دیپلمات ها بودند، کم خسته شده و در هوای سرد همچنان انتظار می کشند. برخی نیز به خاطر این تاخیر حدس می زنند که شاید میهمانان از راه دیگری از فرودگاه خارج شده اند. با این حال بر جمعیت حاضر افزوده شده است.

در دست چند نفر از جمعیت، دسته گل هایی برای استقبال از دیپلمات ها دیده می شود.

وانتی که برخی اعضای ستاد روحانی در زمان انتخابات در آن هستند، برخی اوقات سرودهای ای ایران و یار دبستانی را با بلندگو پخش می کند.

ساعت ۹:۰۳، چند ماشین ریاست جمهوری از پاویون خارج شدند اما به نظر می رسد که ظریف در آن نباشد. جمعیت با دیدن آنها و در زمان عبور آنها این شعارها را سر دادند:

– صل علی محمد، سفیر صلح خوش آمد
– درود بر اصلاحات، سلام بر دیپلمات
– دولت امید را به پا کرده ایم، دوم خرداد به پا کرده ایم
– صل علی محمد عزت ملت آمد
– ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، علمدار نیامد، حسین

عراقچی، یکی از اعضای تیم دیپلماتیک مذاکرات در یکی از خودروهای عبور کرده دیده شد.

ساعت ۹:۱۲، این شعارها سر داده شد:
نیروی انتظامی، تشکر، تشکر
روحانی مچکریم، روحانی مچکریم
دکتر ظریف زنده باد، روحانی پاینده باد

دقایقی پیش خبرنگار ایسنا که در داخل پاویون حضور دارد، گزارش داد که محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید، حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی، مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان وزارت خارجه در مراسم استقبال از تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان در پاویون دولت حضور دارند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از مهرآباد، ساعت ۹:۱۸ جمعیت با صدای بلند این شعار را سر دادند:
– کیهان، اسرائیل، تسلیت تسلیت
– کیهان، اسرائیل، پیوندتان مبارک

از سوی تعداد کمی از جمع نیز این شعار داده شد:
– ننگ ما، ننگ ما، صداوسیمای ما

ساعت حدود ۹:۲۴ این شعار سر داده شد:
– هاشمی زنده باد، روحانی پاینده باد

ساعت ۹:۲۷، بخشی از جمعیت که تا حدی خسته شده، به طنز شعار می داد:
– صل علی محمد، ظریف چرا نیامد؟

ساعت ۹:۳۰، عبور یکی از خودروهای ریاست جمهوری از میان جمع، برای لحظاتی این تصور را پیش آورد که دکتر ظریف است، اما نبود. بعد از آن، جمعیت برای سلامتی دکتر ظریف صلواتی بلند فرستاد.

ساعت ۹:۳۷، دکتر ظریف سوار بر خودرو برای خروج از پاویون دولت در فرودگاه مهرآباد، در میان جمع استقبال کننده حاضر شد و از داخل خودرو با تکان دادن دست به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.

جمعیت حاضر نیز همراه با تکرار شعارهایی که پیشتر سر داده بودند، تا مسافتی خودروی ظریف را دنبال کردند. پلیس برای کنترل جمعیت و باز کردن راه عبور خودروی دکتر ظریف، جمعیت را هدایت می کرد.

ساعت ۹:۴۰، خودروی دکتر ظریف از جمعیت دور شده و از محوطه ی فرودگاه خارج شد و پس از آن جمعیت نیز به تدریج متفرق شدند.