علایم تنگی نفس را جدی بگیرید!

خورنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که امروز تعداد مراجعات بیماران تنفسی نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است، گفت: با شیوع تنگی نفس و افزایش مراجعه بیماران تنفسی در مدت اخیر، بیمارستان‌های بزرگ‌تر در اهواز تعداد مراجعان بیشتری داشته‌اند.

دکتر ساسان موگهی اظهار کرد: بیمارستان‌ها از همان شب نخست که ناگهان با خیل مراجعان با علایم تنگی نفس مواجه شدند، کاملا آماده هستند و داروهای مورد نیاز این بیماران نیز وارد استان شده است.

وی افزود: با آن که داروهای تنگی نفس در استان موجود بود، ولی از آن‌جا که احتمال دادیم شیوع تنگی نفس ادامه یابد؛ برای کنترل شرایط، استوک خوبی از این داروها به استان وارد کردیم.

موگهی گفت: به بیماران دارای سابقه بیماری‌های تنفسی و قلبی توصیه اکید می‌شود که در شرایط کنونی هوای اهواز، داروهای خود را طبق دستور پزشک معالج استفاده کنند و مصرف داروها را به صورت خودسرانه قطع نکنند.

وی با تاکید بر این که علایم تنگی نفس در شرایط کنونی هوای اهواز باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: به افراد سالم نیز توصیه می‌شود در صورت احساس تنگی نفس و سنگینی سینه و سرفه، شرایط خود را سرسری نگیرند و حتما به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.