تشخیص علت تنگی نفس اهوازی‌ها زمان‌بر است/هیات کارشناسان فردا به اهواز می‌آیند

خورنا: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از اعزام گروه‌های کارشناس محیط زیست، هواشناسی و وزارت بهداشت از تهران به اهواز جهت بررسی وضعیت آلودگی هوا چند روز اخیر خبر داد.

محمدرضا آملازاده اظهار کرد: در گزارشی که از حفاظت محیط زیست دریافت شد، آمده است که میزان آلاینده‌ها و شاخص آلاینده‌ها زیر حد استاندارد است.

وی ادامه داد: برای بررسی شرایط اهواز و ادامه آلودگی هوا و تنگی نفس شهروندان، هیات‌هایی از وزارت بهداشت و حفاظت محیط زیست و هواشناسی به خوزستان اعزام می‌شوند و فردا جلسه‌ای با مسئولان استان خواهند داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: البته بحث آلودگی هوا قطعی است و تا آلودگی نباشد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد ولی باید به دنبال دلیلی باشیم که منجر به تشدید آلاینده‌ها شده است.

وی گفت: شهروندان سعی کنند در صورتی که فاصله بین بارش‌ها بیشتر شد، در زمان بارش اول ملاحظات بیشتری داشته باشند و از خود بیشتر مراقبت کنند.

آملازاده اظهار کرد: انجام کار کارشناسی درباره این قضایا و مشخص کردن علت اصلی مشکل تنگی نفس و آلودگی اهواز طبیعتا زمان‌بر است.

وی عنوان کرد: هشدارهای لازم به صنایع خوزستان از جمله نفت و فولاد و همچنین صنایع نیشکر داده شده است. صنایع فولاد اعلام کرده اقدامات در جهت کنترل آلودگی درحال انجام هستند. صنایع نیشکر نیز هشدار را پذیرفته‌اند و بناست که از سوزاندن نیشکرها خوداری کنند.