عزم ملی پشتوانه هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در ژنو بود

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع می‌توان گفت یک عزم ملی پشتوانه هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در ژنو بود و این عزم ملی موجب شد تا آنها با صلابت از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کنند.

محمدسعید انصاری اظهار کرد: هیئت دیپلماسی کشورمان در مذاکرات ژنو حق مسلم ایران و خط قرمز فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به خوبی مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: اگر نگاهی به مناقشه هسته‌ای کشورمان در سال‌های گذشته داشته باشیم به این نتیجه‌ می‌رسیم که پذیرش حق غنی‌سازی ایران از سوی کشورهای موسوم به ۵+۱ یک پیروزی ارزشمند است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای اروپایی و آمریکا در واقع می‌خواستند حق ایران و ملت ایران را در غنی‌سازی نادیده بگیرند اما با هوشیاری هیئت مذاکره‌کننده کشورمان این حق مسلم کشورمان به رسمیت شناخته شد.

انصاری تصریح‌ کرد: حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این راستا نقشی چشم‌گیر داشت و هیئت ایرانی با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری به مذاکره با طرف مقابل پرداخت.

وی اضافه‌ کرد: این توافق‌ همچنین نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که حق همه کشورهاست نیز به شمار می‌رود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌ کرد: ایران هیچ‌گاه دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی نبوده و آن را مغایر ارزش‌های دینی و اسلامی می‌داند.

وی افزود: تحریم‌های خارجی علیه ملت ایران به بهانه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای کاملا غیرقانونی و غیرانسانی است و امیدواریم شاهد رفع آنها باشیم.

انصاری خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت یک عزم ملی پشتوانه هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در ژنو بود و این عزم ملی موجب شد تا آنها با صلابت از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کنند.