رئیس دادگستری ماهشهر: بانک‌ها مشکل اعطای وام به زوجین زیر ۱۸ سال را حل کنند

خورنا: رئیس دادگستری شهرستان بندر ماهشهر گفت: بانک‌ها باید مشکل اعطای تسهیلات ازدواج به زوجینی که سن آنها زیر ۱۸ سال است را برطرف کنند.

محمدیار ممبینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهارکرد: آمار ازدواج زوجین زیر ۱۸ سال در بندر ماهشهر بالاست و این مسئله مشکلاتی را در ارتباط با ارائه تسهیلات بانکی به آنها ایجاد کرده است.

وی افزود: بانک‌ها به افراد زیر ۱۸ سال وام نمی‌دهند بنابراین دریافت تسهیلات ازدواج برای این دسته از زوجین مشکل‌ساز شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: بسیاری از این زوجین برای دریافت حکم رشد به دادگستری مراجعه می‌کنند که صدور حکم رشد در برخی موارد به هیچ عنوان به صلاح نیست چرا که ممکن است تبعات منفی زیادی ایجاد کند.

ممبینی اذعان داشت: باید این مسئله در جلسه‌ای مشترک با بانک‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و مشکل ارائه تسهیلات ازدواج به زوجین زیر ۱۸ سال برطرف شود.

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق در شهرستان بندر ماهشهر، خاطرنشان کرد: باید بررسی‌های لازم به منظور یافتن دلایل افزایش آمار طلاق در ماهشهر صورت بگیرد.

رئیس دادگستری شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: ممکن است علت‌های طلاق در شهرستان بندر ماهشهر متفاوت از شهرستان‌های دیگر باشد چنانچه در شهرستان ایذه ۹۰ درصد آمارها به دلیل مشکلات مالی ناشی از بیکاری و عدم توانایی در اداره زندگی بوده اما در شهرستان ماهشهر مشکلات مالی بر آمار طلاق تأثیر چندانی نداشته است.

ممبینی ادامه داد: در شهرستان بندر ماهشهر کمتر از ۴۰ درصد از آمار طلاق‌ها وابسته به مسائل و مشکلات مالی بوده و دلایل دیگری در این امر دخیل بوده است.

وی با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج، گفت: باید در کشور همانگونه که برای دریافت گواهینامه رانندگی آموزش‌های فراوانی به فرد داده می‌شود برای ازدواج نیز آموزش‌های متنوع و کاربردی ارائه شود.

رئیس دادگستری شهرستان بندر ماهشهر یادآور شد: اگر یک جوان بخواهد تنها با استفاده از تجربیات زندگی خود را اداره کند بدون شک به مشکل برمی‌خورد بنابراین باید آموزش‌های لازم پیش از ازدواج مورد توجه ویژه قرار بگیرد.