پذیرش حق غنی‌سازی ایران حاصل نرمش قهرمانانه بود

خورنا: نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به جمله نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری گفت: گروه مذاکره‌کننده ایرانی با هوشیاری عمل کرده‌اند و به رسمیت شناخته‌شدن حق غنی‌سازی حاصل مقاومت چندساله ملت ایران است.

سیدراضی نوری اظهار کرد: بر اساس قوانین معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان‌پی‌تی» تمام کشورهای عضو این معاهده حق غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز را دارا هستند.

وی افزود: با نگاه به گذشته‌ پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌توان پذیرش حق غنی‌سازی ایران را یک پیروزی ارزشمند به شمار آورد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۰ سال مقاومت و دفاع از خواسته‌های هسته‌ای ملت ایران امروز پذیرش برنامه غنی‌سازی ایران از سوی ۵+۱ را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به لغو برخی از تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها هیچ‌گاه پایه و اساس حقوقی و قانونی نداشته‌اند و به زور بر ملت ایران تحمیل‌ شده‌اند.

نوری با اشاره به جمله نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری تصریح کرد: گروه مذاکره‌کننده ایرانی با هوشیاری عمل کرده‌اند و بهانه‌ای به دست دشمنان نمی‌دهند.

وی با تاکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب معاهدات «ان‌تی‌پی» عمل کرده و اصولا ساخت سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی مغایر با فرهنگ جامعه اسلامی ایران است.