ظریف: خواسته بدخواهان ایران به سنگ خورد

خورنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد به یاری خدا با توافقاتی که صورت گرفت شاهد وضعیت جدید خواهیم بود و خواسته بدخواهان ملت بزرگ ایران به سنگ خورد.

محمد جواد ظریف که در جمع خبرنگاران در ژنو سخن می گفت اظهار داشت :با مذاکراتی که به سمت رفع کلیه تحریمها حرکت می کند برنامه غنی سازی ادامه خواهد داشت ، تولید اورانیوم غنی شده ۵ درصدی به شکل گذشته ادامه پیدا می کند ،هیچیک از مراکز تعطیل نخواهد شد ، هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نمی شود و تحریمهای گذشته نیز کاهش می یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد که با تواق انجام شده امکان دسترسی ایران به منابع مالی اش که به ناحق مسدود شده بود مهیا می شود.

وزیر امورخارجه ایران گفت:از روز اول براین حقوق حقه ایران پافشاری کردیم و انشالله ما شاهد وضعیت جدید خواهیم بود و مهمتر از همه برنامه هسته ای ایران به سمت عالی شدن می رود و یک بحران غیر ضروری که فقط بدخواهان ایران از آن بهره برداری می کردند و تلاش داشتند از توافق جلوگیری کرده آتش درگیری در منطقه را شعله ور کنند جلوگیری شد.

ظریف اضافه کرد : سنگ بدخواهان مردم ایران به سنگ خورد و دیدند که نمی توانند با دروغ و جو سازی و فریب ، مانع پخش و درج واقعیت درباره مردم بزرگ ایران شوند و این به نظر من موفقیت بسیار بزرگی بود.

وی گفت : برخی کشورها و در راس آنها سردمداران رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای وارونه جلوه دادن چهره مردم ایران انجام دادند که به تدریج خنثی شد و آثار اولیه اش را در حرکت امروز مشاهده کردیم دیدیم این قدرتی که ادعا می کرد می تواند کنترل داشته باشد بر افکار عمومی نتوانست بر روند مذاکرات تاثیر داشته باشد.