محورهای حادثه‌خیز خوزستان کدامند؟

خورنا: رییس پلیس راه خوزستان محورها و نقاط حادثه‌خیز استان را اعلام و رانندگان را به رعایت قوانین در این مسیرها توصیه کرد.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: مسیرهای هفتگل ـ باغملک، ایذه ـ دهدز، بهبهان ـ رامهرمز، اهواز ـ اندیمشک- پل زال، خرمشهر ـ اهواز، بزرگراه اهواز ـ آبادان و آزادراه اهواز ـ بندر امام مسیرهایی هستند که با توجه به سرعت بالایی که در آنها مرسوم است، در صورتی که رانندگان به جلو کم‌توجه باشند، خطراتی مانند تصادفات زنجیره‌ای به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به مه‌آلود بودن هوا در نقاطی از استان، وقتی رانندگی در جاده ضرورتی ندارد، رانندگان در شرایط مه‌آلود وارد جاده نشوند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در صورتی که رانندگی در این شرایط ضرورت باشد، راننده باید خودروی خود را از نظر سالم بودن بخاری، برف پاکن‌ها، مه‌شکن‌ها و لاستیک‌هایی با آج مناسب و ایمن بررسی کنند.

قدرتی افزود: رانندگان در شرایط مه‌آلود بودن هوا، فاصله جلو را بر حسب سرعت خود در جاده، رعایت کنند. همچنین از سرعت مجاز و مطمئنه استفاده و زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد محاسبه کنند.

وی عنوان کرد: شیشه‌های ماشین را حین رانندگی در هوای مه آلود قدری پایین بیاورید، چون مه صدا را قدری در خود خفه می‌کند و در صورتی که پشت یا جلو تصادفی رخ دهد، صدایی به گوش راننده نمی‌رسد و می‌تواند تصادفات زنجیره‌ای را به دنبال داشته باشد.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: شیشه‌های خودرو را تمیز نگه دارید و از سالم بودن بخاری اطمینان حاصل کنید تا بخار گرفتگی شیشه‌ها از بین برود. اینها مواردی است که رانندگان باید در شرایط مه‌آلودگی هوا، رعایت کنند.

قدرتی عنوان کرد: اگر تراکم مه به حدی باشد که میزان دید راننده بیشتر از ۱۰۰ متر نباشد، بهتر است در پارکینگی توقف و پس از مساعد شدن شرایط جوی حرکت کنند.