واکنش بازار به مذاکرات ژنو؛ ریزش بی‌سابقه قیمت سکه/دلار ۲۹۹۵ تومان + جدول

خورنا: امروز بازار تهران شاهد نوسان هر مثقال طلای ۱۷ عیار در زیر مرز ۴۰۰ هزار تومان بود وهر مثقال طلای ۱۷ عیار با بهای ۳۹۱ هزار تومان به فروش رسید، نرخی که در ۱۴ ماه گذشته برای بازار طلا تکرار نشده بود.

بر همین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار ساخته نشده با افت ۱۹۸۵ تومان و با نرخ ۹۰ هزار و ۱۷۰ تومان فروخته شد.

گفتنی است، افزایش ارزش دلار و نگرانیها نسبت به متوقف شدن محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری فدرال رزرو سبب شد تا قیمت جهانی طلا با کاهش بر ۱۲۴۴ دلار و ۷۰ سنت بسته شود.

شایان ذکر است، قیمت امروز طلا طبق جدول زیر است.

مثقال طلا

۳۹۱ هزار تومان

گرم ۱۸ عیار طلا

۹۰ هزار و ۱۷۰ تومان

گرم ۲۴ عیار طلا

۱۲۰ هزار و ۲۲۵ تومان

اونس طلا

۱۲۴۴ دلار و ۷۰ سنت

***ریزش ۲۵ هزار تومانی “سکه” در اولین روز هفته
بازار سکه که این روزها با گامهای بلندتری مسیر کاهشی را طی میکند، امروز شاهد نوسان هر قطعه سکه بهار آزادی در زیر سطح ۹۰۰ هزار تومان بود که با افت ۲۴ هزار تومانی به ۸۸۰ هزار تومان دست یافت.

طرح قدیم سکه بهار آزادی نیز با نرخ ۸۷۹ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه گذشته ۲۵ هزار تومان کاهش داشت.

براساس این گزارش، امروز بازار هر قطعه نیم سکه را با افت ۷ هزار تومانی و با نرخ ۴۵۳ هزار تومان و هر ربع سکه را با کاهش ۵ هزار تومانی و با بهای ۲۶۵ هزار تومان به فروش رساند.

شایان ذکر است، هر قطعه سکه ۱ گرمی با افت ۳ هزار تومانی، با قیمت ۱۷۵ هزار تومان فروخته شد.

امروز قیمت انواع سکه طبق جدول ذیل است.

سکه امامی

۸۸۰ هزار تومان

سکه قدیم

۸۷۹ هزار تومان

نیم سکه

۴۵۳ هزار تومان

ربع سکه

۲۶۵ هزار تومان

سکه ۱ گرمی

۱۷۵ هزار تومان


گفتنی است، امروز نرخ فروش و خرید ارزها در بازار طبق جدول ذیل است.

ارز

قیمت فروش

قیمت خرید

دلار

۲۹۹۵ تومان

۲۹۸۳ تومان

یورو

۴۰۶۰ تومان

۴۰۴۰ تومان

پوند

۴۸۷۵ تومان

۴۸۲۵ تومان

درهم

۸۲۱ تومان

۸۱۱ تومان

پیش بینی کشتی آرای

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت طلای داخلی با کاهش ۳.۱ درصدی در یک هفته اخیر مواجه شده است، پیش بینی کرد که قیمت‌ها در وضعیت فعلی باقی بماند.

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر از کاهش ۳.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: قیمت طلا در بازار داخلی نیز به تبع قیمت در بازار جهانی در همین مدت به همین میزان ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت‌های طلا و سکه در بازار داخلی، مطابق با قیمت‌های جهانی است، افزود: قیمت‌ها در بازار داخلی هیچگونه حباب، افزایش و یا کاهش اضافی قیمتی ندارد.

وی در مورد کاهش حدود ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی طی سه ماه اخیر اظهارداشت: این امر ناشی از کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین ارز است و کاهش قیمت‌ها مسئله ای جهانی است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۳) تاکنون ۲۲ درصد کاهش یافته است، پیش بینی کرد که قیمتها و بازار سکه و ارز در همین وضعیت فعلی باقی بماند.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه در بازار ۸۸۸ هزار تومان، ۸۹۱ هزار تومان، نیم سکه ۴۵۶ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۷ هزار تومان، سکه گرمی ۱۷۶ هزار تومان، هر گرم طلا ۱۸ عیار ۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۴۴ دلار گزارش شده است.