تیم ملی فوتبال ساحلی ایران قهرمان جهان شد

خورنا: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری مقابل روسیه در دیدار فینال جام بین قاره‌ای توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار فینال سومین دوره مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی بین دو تیم ایران و روسیه از ساعت ۲۰ امروز (شنبه) در امارات آغاز شد که در پایان ایران توانست با یک بازی زیبا مقابل روسیه با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری برسد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

شاگردان اوکتاویو در این دیدار با توجه به شناختی که از قبل نسبت به روس‌ها داشتند بازی را خوب آغاز کردند و در همان ابتدا با پرتاب توپ توسط پیمان حسینی، محمد احمدزاده با ضربه سر توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. در ادامه دو تیم بازی پایاپایی به نمایش گذاشتند تا اینکه در اواسط وقت اول مدافع عنوان قهرمانی توانست گل تساوی را به ثمر برساند و در پایان ۱۲ دقیقه اول دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در وقت دوم دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند تا اینکه مصطفی کیانی از روی یک ضربه خطا توانست دروازه روس‌ها را برای بار دوم باز کند. در ادامه روسیه حملات خود را روی دروازه ایران بیشتر کرد که در صحنه‌ای روی تعلل علی نادری روسیه توانست به گل تساوی دست یابد و در پایان وقت دوم دوم تیم به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند.

ایران وقت سوم را طوفانی آغاز کرد. در همان ابتدای کار محمد احمدزاده از وسط زمین با شوتی زیبا توانست دروازه روسیه را باز کند. تنها چند ثانیه بعد بار دیگر احمدزاده در گلزنی موثر واقع شد و این بار با پاسی که برای علی نادری فرستاد باعث شد کاپیتان تیم ملی برای بار چهارم دروازه روس‌ها را باز کند تا اختلاف به ۲ گل برسد. همین امر باعث شد روسیه بار دیگر به حملات خود بیفزاید و در ارسال کرنر توپ با برخورد به بدن کیانی درون دروازه ایران قرار گرفت و روسیه به سوم گل خود رسید. در حالی که تنها ۱۴ ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود داور خطای هند مصطفی کیانی را اعلام کرد و ضمن اعلام یک ضربه پنالتی برای روسیه کیانی را اخراج کرد. اما بازیکن روسیه نتوانست این توپ را به گل تبدیل کند تا در پایان ایران قهرمان این مسابقات شود.

روس‌ها در دو دوره گذشته این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بودند. همچنین این تیم در جام جهانی نیز عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

دو تیم پیش از این در مرحله گروهی نیز با یکدیگر رقابت کرده بودند که ایران توانسته بود در ضربات پنالتی به برتری دست یابد. همچنین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی روسیه با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ پیروز شده بود.

در دیدار رده‌بندی نیز امارات توانست ۸ بر ۷ سوئیس را شکست دهد و عنوان سومی را از آن خود کند. در این دوره از مسابقات ۸ تیم حضور داشتند که رتبه تیم‌ها به شرح زیر است:

۱- ایران

۲- روسیه

۳- امارات

۴- سوئیس

۵- برزیل

۶- ایتالیا

۷- مکزیک

۸- مراکش